55 164 läst · 63 svar
55k läst
63 svar
Glaskssetter istället för fönster med karm.
Det var med bästa energiglas och härdat ytterglas och laminerat innerglas vilket drog upp priset rejält enligt glasmästaren.sblixten skrev:
Kan tyvärr inte rekommendera dem eftersom de dels var rejält försenade och levererade en del grejer fel. Dessutom var det nära att de gjorde alla fönster spegelvända trots att de hade originalritningar till huset :wow:. Men jag har hört andra som haft mer tur med andra firmor, inga namn dock, detta var för några år sedan.tjena skrev:
> Köpte du en extra ruta om Murphy skulle vara framme
Japp, några stycken faktiskt!
Jag nämnde tidigare att härdat laminerat glas tål nästan vad som helst, det gäller dock inte kanterna, dom är väldigt känsliga för stötar. Jag lyckades spräcka en kant bara genom att "dutta" ihop två glas vid montering...
/fth
Japp, några stycken faktiskt!
Jag nämnde tidigare att härdat laminerat glas tål nästan vad som helst, det gäller dock inte kanterna, dom är väldigt känsliga för stötar. Jag lyckades spräcka en kant bara genom att "dutta" ihop två glas vid montering...
/fth
är intresserad av att kolla pris med samuel men vad ska man fråga pris på för sorts glas?. Det jag behöver skulle vara 150cm x 30cm och är tänkt att monteras i en bastu så det måste tåla värme....är det värt att beställa från honom?
//
M
//
M
snyggt där fth! jag har ett ganska exakt lika uterum som du fast taket är kasetter även de. dock är det kort utskick på taket så mycket vatten rinner längs väggarna ner.. o mina kasetter sitter fast med täckbräda som skruvats o stolpen mellan två kasetter o håller fast dom.. tyvärr inte optimalt. hur sitter dina fast? klarar du dig bra mot väte?
Medlem
· Västragötaland
· 37 inlägg
Hej Fredrik>
En smula sent att komma med ett inlägg från min sida kke.
Hoppas dock på lite tur och välvilja; Jag tar gärna all info du vill delge mig om ditt vinterträdgårdsbygge. Sprängskissen skulle vara superbt!
En smula sent att komma med ett inlägg från min sida kke.
Hoppas dock på lite tur och välvilja; Jag tar gärna all info du vill delge mig om ditt vinterträdgårdsbygge. Sprängskissen skulle vara superbt!
Även jag skulle tycka att det var kanon om det fanns möjlighet att lägga upp en sprängskiss eller en detaljerad sketchupfil.Lär mig gärna skrev:
om man nu till äventyrs vill köpa glas från kina har den i tråden nämnde samuel numera följande kontaktdata
samuel_wu@foxmail.com / samuel_goh@outlook.com
samuel_wu@foxmail.com / samuel_goh@outlook.com
Ni som beställt från Samuel? Är ni nöjda med glasen i kvalite efter några år? Är på gång att beställa 32 meter till mitt nybygge (betonghus).
VillaSouthMountain på instagram
VillaSouthMountain på instagram