Du nämner att det ligger 30cm isolering under plattan, ska den vara till ett uterum? Eller varför har man lagt ner så mycket isolering under den?

T tobben87 skrev:
Du nämner att det ligger 30cm isolering under plattan, ska den vara till ett uterum? Eller varför har man lagt ner så mycket isolering under den?
Ja vi la isolering eftersom att vi i framtiden kanske vill bygga ett uterum eller bygga ut på plattan.

A
Det är absolut ett problem att cellplasten är exponerad längs kanterna, om ni har tänkt använda den som den är. Detta jobb är verkligen inte bra gjort, på många sätt.

En apelsin En apelsin skrev:
Reklamera omedelbart. Den plattan är inte glättad. Jag hade en betongare att glätta plattan i somras. Helt slätt, inga problem. Syns inte ett spår nu.

[bild]
Hej! Har du fler bilder på hur det ser ut nu? Eller någon före-och efter bilder?

• Gilla
gmanhem
  • Laddar…
Reklamera omedelbart. Den plattan är inte glättad. Jag hade en betongare att glätta plattan i somras. Helt slätt, inga problem. Syns inte ett spår nu.

[bild]
Hej! Har du fler bilder på hur det ser ut nu? Eller någon före-och efter bilder?

[bild]

T
Dum fråga till er andra kanske, men är ett alternativ att ta bort och göra om?

Scouten skrev:
Det är absolut ett problem att cellplasten är exponerad längs kanterna, om ni har tänkt använda den som den är. Detta jobb är verkligen inte bra gjort, på många sätt.
Det har dom sagt ska åtgärdas.

T TreeView skrev:
Dum fråga till er andra kanske, men är ett alternativ att ta bort och göra om?
Oj oj. Hoppas jag inte.. Men intressant att höra vad ni tänker ang detta

A Aifosli skrev:
Det beror helt på vad du godtar och vad du har för förväntningar på resultatet.
Även om man slipar ner nu så kan du aldrig slipa ned så att plattan blir helt plan. Det är en vanlig missuppfattning.
Slipar du så går du bara på de yttersta mm. Vill du gå djupare så börjar vi prata om att fräsa ned, eller t.o.m. kapa snitt och börja bila.
Är det "endast" de här kanterna från slodan som sticker upp och inga övriga större ryggar, så går det troligen att slipa. Men med tanke på hur arbetet ser ut och vad de sagt till dig, så ligger knappast resultatet inom de +/- 2 mm som man kan räkna med att en gjuten platta gör.

Isolerade väggsektioner under konstruktion för ett byggprojekt med träd i bakgrunden vid skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Interiör av en pågående trähuskonstruktion med ställning och isoleringsmaterial.
Skapa konto

Nyligen gjuten betongplatta som vattnas med hjälp av sprinklersystem, omgiven av gröna träd.
Skapa konto

Lite olika faser. Plattan är glättad. Inser tyvärr att det är vatten på plattan antingen från regn eller att jag vattnar, men det bör framgå att den är helt slät.

T
A Aifosli skrev:
Jag hade haft väldigt svårt att acceptera nåt som inte är helt slätt. Sen känns det väldigt osäkert att laga kattspåren och synliga isoleringen på ett framtidssäkrat vis, framförallt om ni inte ska bygga in allt?

N
T tobben87 skrev:
Hursomhelst är frigga mycket billigare än betong.
Blev väldigt många svar, missa inte mitt med att du behöver en sockel.
Men det ska inte företaget som gjöt plattan göra, du behöver än bättre firma.
Och i början ivarjefall, va saklig och trevlig. Då kommer man ofta längre.
Och nu har du ju fått lite på fötterna.

Redigerat:
U
Detta är katastrof att de fått det så ojämnt. Jobbar de med gjutning/grundarbeten eller är det en markentreprenad som tagit på sig jobbet?

bifogar bilder på mina pärons hus under och efter gjutning. Det är kört med sloda, sen helikopter, stålglätta och sist polerat, inte slipat(!).
De har det bara betongen som golv invändigt.
I mitt tycke är slipat fult när blasten kommer fram och det blir alldeles prickigt.

• Nyligen gjuten och glättad betongplatta för husgrund med skogsbakgrund och arbetsmaterial.
    Skapa konto
  • Polerat betonggolv i ett hus under konstruktion med synliga timmerväggar och stålglättad yta.
    Skapa konto
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.