Nailman Nailman skrev:
Fackmässigt utförande betyder inte gips. Det är utförandet.
Kan du vara vänlig och förtydliga vad du menar med detta inlägg

R
Nailman Nailman skrev:
Fackmässigt utförande betyder inte gips. Det är utförandet.
I "fackmässigt utförande" ingår förstås att använda rätt material. Jag inser att jag hade rätt i inlägg 18 när jag misstänkte att du inte alls var intresserad av att få svar på din fråga utan bara vill få bekräftelse på att det du redan gjort (fel) är ok.

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
R RoAd skrev:
I "fackmässigt utförande" ingår förstås att använda rätt material. Jag inser att jag hade rätt i inlägg 18 när jag misstänkte att du inte alls var intresserad av att få svar på din fråga utan bara vill få bekräftelse på att det du redan gjort (fel) är ok.
:rofl:Nä nu cyklar du..

• Haha
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Nailman Nailman skrev:
:rofl:Nä nu cyklar du..
Tro fan att det krävs rätt material för att utföra ett fackmässigt arbete.

Sluta trolla nu !

Det är INTE ok att fuktskydda plywood och sätta kakel på detta !!

• Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:

Sluta trolla nu !

Sluta trolla nu !

Sluta trolla nu !

Sluta trolla nu !

Men skriv gärna orsaken i stället för att svära. :) Dåligt vokabulär har väl inget med saken att göra...

• Ledsen
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Nailman Nailman skrev:
Men skriv gärna orsaken i stället för att svära. :) Dåligt vokabulär har väl inget med saken att göra...
Vad är meningen att försöka förklara för folk som ändå vägrar lyssna.

Alla utom du tydligen är kapabla och läsa på vad som gäller för ett fackmässigt utförande både vad gäller material och arbetet.

• Gilla
nino och 3 till
  • Laddar…
Vad är meningen att försöka förklara för folk som ändå vägrar lyssna.

Alla utom du tydligen är kapabla och läsa på vad som gäller för ett fackmässigt utförande både vad gäller material och arbetet.
Fortfarande inget svar å jag kan läsa eftersom jag svarar. Trodde du förstod det.

Nailman Nailman skrev:
Fortfarande inget svar å jag kan läsa eftersom jag svarar. Trodde du förstod det.
Eftersom du påstår dig vara läskunnig så kan du väl då också söka upp informationen på internet och samtidigt så kan ju du lägga upp länkar dit där det står att ditt sätt (fuktskydd på plywood och kakel på detta) är korrekt och fackmässigt.
Skulle vara väldigt intressant att läsa. ;)

Motsatsen är lätt och hitta på många sidor nämligen.
T.ex i BBV !

Textavsnitt ur en bygghandbok om användning av träbaserade skivor och väggkonstruktioner i våtrum, med rekommendationer och riktlinjer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eftersom du påstår dig vara läskunnig så kan du väl då också söka upp informationen på internet och samtidigt så kan ju du lägga upp länkar dit där det står att ditt sätt (fuktskydd på plywood och kakel på detta) är korrekt och fackmässigt.
Skulle vara väldigt intressant att läsa. ;)

Motsatsen är lätt och hitta på många sidor nämligen.
T.ex i BBV !

[bild]
Jag hade en fråga å Inget påstående...

Nailman Nailman skrev:
Jag hoppas för din och dina närståendes skull att du trollar och får dig ett gott skratt. För annars är detta nog det starkaste exemplet på total avsaknad av självinsikt jag skådat.

Kan vi inte bara låsa tråden för allas blodtryck och hälsa ?

• Gilla
  • Älska
tank77 och 2 till
  • Laddar…
Nailman Nailman skrev:
...och nu har du svart på vitt fått svar på det oavsett vad du kallar ditt trolleri så då kan vi ju stänga igen tråden och återgå till saker av det lite seriösare slaget... tjingeling Joe "Nailman" Labero :ok:

Viktor.J Viktor.J skrev:
Jag hoppas för din och dina närståendes skull att du trollar och får dig ett gott skratt. För annars är detta nog det starkaste exemplet på total avsaknad av självinsikt jag skådat.

Kan vi inte bara låsa tråden för allas blodtryck och hälsa ?
Ja Du har lite svårt..

all-this-is-fascinating-please-tell-me-more.jpg

Har två kommentarer kring denna partytråd.
Jag har sett en hel del och även rivit ett gammalt som hade just oljebehandlad masonit bakom kaklet, vi talar då om badrum från 40 talet, som höll i 50+ år.
Det gemensamma för dessa är att kaklet var satt med ngn mkt hård och tät cement fixering och fog, bakom det masonit och bakom det sten eller tjock revertering. Min uppfattning är att till skillnad från idag utgjorde kakel och fix tätskiktet. Man kan nog jämföra det med enstegstätning av fasad. Anledningen att det fungerade så länge var just att det var ett badrum och inte duschrum. Man badade primärt och sprutade inte vatten omkring sig, och man badade inte så ofta.

Gips har används väldigt mkt längre i byggnation än ngn modern masonit, kanske inte i sverige men närmare där man bryter gips-sten. Jag har sett "badrum" från 12-1300 talet helt i gips söder om europa. Eller faktiskt i södra spanien också. :)

• Gilla
Nailman
  • Laddar…
Så vad blev det för lösning?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.