M Martin Lj skrev:
Nej det är 12mm plyfa. Läste att 15mm rekommenderas på väggregel som sitter på cc60. Nu har jag satt reglar cc45 så tyckte det räckte med 12mm plyfa.
Det räcker för kakel. Men nu måste du ha Kortlingar precis överallt i badrummet där du vill göra en godkänd infästning. Det hade du inte behövt med 15 mm plyfa.
Får du en skada där skadeorsaken är en infästning som bara sitter i plyfan får du problem med ditt försäkringsbolag.
 
  • Gilla
Martin Lj
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Det räcker för kakel. Men nu måste du ha Kortlingar precis överallt i badrummet där du vill göra en godkänd infästning. Det hade du inte behövt med 15 mm plyfa.
Får du en skada där skadeorsaken är en infästning som bara sitter i plyfan får du problem med ditt försäkringsbolag.
Ok då ska jag bara skruva i väggreglarna för tunga infästningar.
 
Jag ringde vvs firman som kom och kompletterade arbetet idag.

De satte in LK Väggdosa UNI Push AX20 (RSK-Nr: 188 25 22) istället. Detta såg ut såhär

LK Väggdosa UNI Push AX20 installerad i vägg, med röranslutningar och fästanordningar synliga mot grön isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Två installerade LK Väggdosa UNI Push AX20 på en vägg med isolering och träreglar, redo för täthetskontroll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag läste i monteringsanvisningen medan vvs-snubben höll på och tyckte det såg bra ut.

Någon som ser något fel på den nya lösningen?

De skulle även komma och göra täthetskontroll imorgon. Är det vanlig praxis att man gör det? Han tyckte det var onödigt först men gick med på det.
 
D
Det verkar se okej ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.