MrJay MrJay skrev:
[länk]
Vit slang med grått skyddsrör är väll ändå inte UPONOR.
 
M Martin Lj skrev:
Det är uponor grejer de satt in. Kan man blanda in en LK väggbox när övrigt materiel är uponor?
Grått skyddsrör är inte UPONOR utan LK
 
D Dp80 skrev:
Tänkte bara om det var smidigt att byta den mot typ 22 prisolrör isåfall.
Så om jag byter 20mm röret till 22mm så finns det passande Väggbockstöd är det vad du menar?
 
D Dr.L skrev:
Grått skyddsrör är inte UPONOR utan LK
Ja ser man på jag läste fel på fakturan, det är LK system och inte UPONOR :)
 
MrJay
M Martin Lj skrev:
Så om jag byter 20mm röret till 22mm så finns det passande Väggbockstöd är det vad du menar?
Behövs inte, prisolrör böjs lätt med bara handkraft.
 
MrJay MrJay skrev:
Behövs inte, prisolrör böjs lätt med bara handkraft.
men kom igen. Ska du bocka ett 22mm prisolrör med händerna för att få en snäv bock som passar in i installationsväggen. Va e de här, jobbar någon av er som kommer med dom här råden som rörmokare eller är det roliga timmen?
 
D Dr.L skrev:
men kom igen. Ska du bocka ett 22mm prisolrör med händerna för att få en snäv bock som passar in i installationsväggen. Va e de här, jobbar någon av er som kommer med dom här råden som rörmokare eller är det roliga timmen?
Hen kanske menade med bockverktyg fast med handkraft.
 
D
Nej, man bockar med bockmaskin och det gör väl röris åt honom.
 
D
Ja, eller pumpar för hand.
 
MrJay
D Dr.L skrev:
men kom igen. Ska du bocka ett 22mm prisolrör med händerna för att få en snäv bock som passar in i installationsväggen. Va e de här, jobbar någon av er som kommer med dom här råden som rörmokare eller är det roliga timmen?
Jösses.. jag menar bara att de är *lättböjliga*, inte att du bör klämma skiten ur de. Klart som korvspat du använder verktyg för att få till rätt böj.
 
Det känns inte som röris är röris i detta fall...:surprised:
Vem är egentligen röris i detta fall?:poop:
 
  • Gilla
MrJay och 1 till
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Det känns inte som röris är röris i detta fall...:surprised:
Vem är egentligen röris i detta fall?:poop:
Jag har inte blivit mycket klokare på hur jag ska lösa problemet i alla fall :)
 
M Martin Lj skrev:
Jag har inte blivit mycket klokare på hur jag ska lösa problemet i alla fall :)
Det är väl röris som ska lösa problemet? Kan hen inte det får du byta röris.
 
Är det du själv som är röris får du köpa en skarv till skyddsröret som är kapat och ett passande väggbocksstöd. Sen bör du kolla om det verkligen är 15 mm plyfa?
 
Krille-72 Krille-72 skrev:
Är det du själv som är röris får du köpa en skarv till skyddsröret som är kapat och ett passande väggbocksstöd. Sen bör du kolla om det verkligen är 15 mm plyfa?
Nej det är 12mm plyfa. Läste att 15mm rekommenderas på väggregel som sitter på cc60. Nu har jag satt reglar cc45 så tyckte det räckte med 12mm plyfa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.