Är supernöjd med min Sileno så långt, men saknar en sak i Appen: jag hade velat se när den varit aktiv.
Jag vet att man kan se drifttid, men jag är mer ute efter någon logg.
Jag tänker att jag vill veta det om det någon dag är sämre resultat, då vill man ju veta när den klippt och inte.
Eller finns det nåt sätt man kan se det?

Eller det kanske är så enkelt att resultatet alltid är perfekt?! :crysmile:

Bod74 Bod74 skrev:
Är supernöjd med min Sileno så långt, men saknar en sak i Appen: jag hade velat se när den varit aktiv.
Jag tänker att jag vill veta det om det någon dag är sämre resultat, då vill man ju veta när den klippt och inte.

Appen lämnar ganska mycket att önska. I princip klarar den bara det mest grundläggande, men det är väl egentligen det man vill ha i slutändan.
En logg är nog inte så användbar. Har man ställt in en viss tid så kommer den ju att klippa den tiden. Det är bara när SensorControl är aktiverat som tiden kan förändras och en logg skulle kunna vara användbar. Men när du har gjort eventuella justeringar så att klipparen fungerar perfekt så är det inget du kommer att sakna.

G golfgreen skrev:
Appen lämnar ganska mycket att önska. I princip klarar den bara det mest grundläggande, men det är väl egentligen det man vill ha i slutändan.
En logg är nog inte så användbar. Har man ställt in en viss tid så kommer den ju att klippa den tiden. Det är bara när SensorControl är aktiverat som tiden kan förändras och en logg skulle kunna vara användbar. Men när du har gjort eventuella justeringar så att klipparen fungerar perfekt så är det inget du kommer att sakna.
Nej, så klart. Jag har ju köpt en robot för att det ska vara automatiskt. Men jag menar att om det nu skulle strula så är nog en logg alltid trevlig att kunna kika på. Då kan man ju fort utesluta schemaläggningsproblem eller liknande.
Men kanske finns det något i robotens egna menyer...?

Ps: angående mer att önska: Gardena borde göra en funktion där man kan klippa figurer i mattan. Obscena budskap till omedgörliga grannar mm :crysmile::rofl:

• Övergripande bild av Nazcalinjer i form av en spindel, etsad i marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
dubbdäck och 3 till
  • Laddar…
Bod74 Bod74 skrev:
Nej, så klart. Jag har ju köpt en robot för att det ska vara automatiskt. Men jag menar att om det nu skulle strula så är nog en logg alltid trevlig att kunna kika på. Då kan man ju fort utesluta schemaläggningsproblem eller liknande.
Men kanske finns det något i robotens egna menyer...?

Ps: angående mer att önska: Gardena borde göra en funktion där man kan klippa figurer i mattan. Obscena budskap till omedgörliga grannar mm :crysmile::rofl:
Nej det finns vad jag vet ingenting i klipparen heller. Det du kan se är antalet aktiva timmar, i appen. Håller du koll på det själv så kan du alltså se om den har varit ute eller inte.

Bod74 Bod74 skrev:

+1

G golfgreen skrev:
Nej det finns vad jag vet ingenting i klipparen heller. Det du kan se är antalet aktiva timmar, i appen. Håller du koll på det själv så kan du alltså se om den har varit ute eller inte.
Fast som du själv var inne på... ;)
Jag vill veta varför den inte funkar, när den inte funkar. Inte att den funkar när den funkar... :rofl:

Bod74 Bod74 skrev:
Fast som du själv var inne på... ;)
Jag vill veta varför den inte funkar, när den inte funkar. Inte att den funkar när den funkar... :rofl:
Men klipparen meddelar ju via appen om något är fel (och vad), så det kommer du att få veta.

G golfgreen skrev:
Men klipparen meddelar ju via appen om något är fel (och vad), så det kommer du att få veta.
Nu har jag inte haft klipparen så länge som du och litar därför kanske.inte lika mycket tekniken. Jag skulle vilja ha en logg. Du behöver inte titta i den loggen ;)

Bod74 Bod74 skrev:
Nu har jag inte haft klipparen så länge som du och litar därför kanske.inte lika mycket tekniken. Jag skulle vilja ha en logg. Du behöver inte titta i den loggen ;)
Det finns kanske nån logg i nån dold servicemeny, det vet jag inte. Tror faktiskt att jag fick en utskrift över alla pass som min gamla Stiga hade gjort när jag lämnade in den på service, så åtminstone den lagrade det nånstans. Men litar du inte på att klipparen meddelar om problem via appen så kan du ju inte lita på att en eventuell logg skulle vara korrekt heller
Det här löser sig om några veckor när du har lärt dig att det bara fungerar och gräsmattan ser bra ut.

G golfgreen skrev:
Det finns kanske nån logg i nån dold servicemeny, det vet jag inte. Tror faktiskt att jag fick en utskrift över alla pass som min gamla Stiga hade gjort när jag lämnade in den på service, så åtminstone den lagrade det nånstans. Men litar du inte på att klipparen meddelar om problem via appen så kan du ju inte lita på att en eventuell logg skulle vara korrekt heller
Det här löser sig om några veckor när du har lärt dig att det bara fungerar och gräsmattan ser bra ut.
Vad saknar du i appen då? :)

Bod74 Bod74 skrev:
Vad saknar du i appen då? :)
Först och främst så skulle jag vilja kunna göra alla inställningar via appen istället för att behöva göra vissa direkt på klipparen. Det är ofta den typen av inställningar man bara gör i början och sen aldrig igen, men det är samtidigt en väldigt enkel grej att lägga till så det borde vara en självklarhet.
Sen hade jag gärna sett en möjlighet att nollställa ett larm och slå in koden via appen. Inte alltför sällan så kan tex ett larm för "lyft" ha orsakats av klipparen själv och hade den bara fortsatt att gå framåt eller bakåt så hade den tagit sig ur det själv. Naturligtvis ska den larma om den känner ett lyft, men om jag då kunde trycka bort larmen i mobilen och låta den göra ett nytt försök att ta sig ur situationen så hade jag kunna lösa många av dom situationerna även när jag inte är hemma.

Jag förstår att det är ganska specifika önskemål som inte kommer att användas en stor del av tiden man äger klipparen, men eftersom det skulle vara så enkel att lägga till det så är det nått jag hade förväntat mig att det fanns från början.

Bod74 Bod74 skrev:

det går ju att pilla ihop appen/gatewayen/smartfunktionerna med IFTTT, kanske du kan lösa det själv den vägen? Har bara precis börjat bekanta mig med IFTTT så jag har inte kunskap eller tid att prova själv.

• Gilla
Bod74
  • Laddar…
G goeran skrev:
det går ju att pilla ihop appen/gatewayen/smartfunktionerna med IFTTT, kanske du kan lösa det själv den vägen? Har bara precis börjat bekanta mig med IFTTT så jag har inte kunskap eller tid att prova själv.
Inte alls dumt (y)
Kollade lite på IFTTT och det finns ju en hel del som kan vara skoj.
Inte just logg, men om man kompletterar sitt system med tex Gardena Smart Strömadapter så kan man hitta på lite skojiga saker med belysning mm eller kanske att skippa klippning om det blåser eller regnar för mycket med en Netatmo.
Lite fantasin sätter gränserna.
Innan någon går i taket för att Silenon redan kan allt den måste för att klippa gräs och allt annat är obegripligt: Detta är såklart för entusiaster som har för mycket tid ;)

G golfgreen skrev:
Har du testat med att hålla nere 0 eller 7 9 några sekunder.
Detta brukar öppna en servicemeny med info om fel, söktider, batteristatus och laddström.

E etompau skrev:
Har du testat med att hålla nere 0 eller 7 9 några sekunder.
Detta brukar öppna en servicemeny med info om fel, söktider, batteristatus och laddström.
City och Life har ingen numpad

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.