peternicklas
Kan ju vara som så att Flymo modellen inte kommer på den svenska/nordiska marknaden också. Vet att det säljs Flymo produkter i Sverige men man har ev valt att inte sälja den här.
 
OpiMaza
Tror den säljs i England (flymomodellen)
 
Misstänker att de säljer den som Flymo på marknader där Gardena inte är stora/poppis..
 
Flymo är oerhört starkt som varumärke i Storbritannien. Samma som Gardena R40Li och släpptes i början av året.

I Sverige är det vad jag vet bara Plantagen som aktivt marknadsför varumärket Flymo idag, de flesta andra varuhusen har gått över till Gardena, vilket är tanken från Husqvarna. Roboten är inte alls tänkt för vår marknad, är tveksam till att instruktionsboken ens finns på andra språk än engelska.
 
R40Li nu för 6990kr hos Jula.
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Gardena R70li får du hos Jula för 9995kr. Har man Hornbach i närheten så får du den med 10% i prisgaranti ; alltså för drygt 9000kr. Med tanke på det är slutet på säsongen så ska man se till så man får extra garanti så man inte garantin tickar på när roboten står i låda i garaget fram tills nästa säsong samt att man får gratis uppgradering av mjukvaran nästa säsong.
 
Fast... Hornbach har prisgaranti även på konkurrenters kampanjpriser. Om man skriver ut erbjudandet från Jula som nu är 6990 kr och går till Hornbach så ska de kunna ge priset 6210 kr (-10%)

Bauahaus har också liknande prisgaranti vad jag förstått. Men den gäller bara mot priser i fysiska butiker och om butiken ligger inom en viss radie till Bauhaus varuhus.

Känns lite lockande faktiskt
 
Ahh, såg att du skrev R70Li, sorry..
 
Köpte en R40li idag på Hornbach som hade haft trasig display - gått 1h hos kund. 5990.

Nu har ju gamla ägaren lagt in en pin-kod... :/ Går den att nollställa enkelt?
 
Har för mig att det inte skall vara några problem. Du måste ha kodkortet och ev ringa supporten. Det står i manualen.
 
Tack - hittade det nu. Hoppas bara jag inte måste stå vid maskinen samtidigt, då supporten endast har öppet när man själv jobbar... :)
 
Åsså var alla på supporten på mässa samtidigt... Välkommen åter måndag. Bah! ;)
 
  • Gilla
mortimer
  • Laddar…
Herre min skapare vad den är billig nu...

synd att det fortfarande är för dyrt när man saknar pengar ;)
 
Äntligen. I regn och rusk kl 21.00 igår kväll, så kunde jag "kalibrera guide".

Blir spännande att se hur den klipper idag.

P.S URK vad dyrt det var med extra begränsningskabel och märlor... :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.