419 859 läst · 2 056 svar
420k läst
2,1k svar
Gardena R40li
Medlem
· västragötalands
· 193 inlägg
Någon som har koll på hur krocksensorn fungerar? Min verkar ha hänt nått med för om jag går in i sensor menyn och knuffar på maskinen ser jag att den inte alltid återställer sig. Har sett att gummiupphängningarna av karossen verkar ganska slitna och lite spruckna. Funderar på om de kanske är problemet.
De bör bytas om de är slitna. Kolla också så att magneterna i övre skalet sitter där de ska.F Fredrik_Lerum skrev:Någon som har koll på hur krocksensorn fungerar? Min verkar ha hänt nått med för om jag går in i sensor menyn och knuffar på maskinen ser jag att den inte alltid återställer sig. Har sett att gummiupphängningarna av karossen verkar ganska slitna och lite spruckna. Funderar på om de kanske är problemet.
F Fredrik_Lerum skrev:Någon som har koll på hur krocksensorn fungerar? Min verkar ha hänt nått med för om jag går in i sensor menyn och knuffar på maskinen ser jag att den inte alltid återställer sig. Har sett att gummiupphängningarna av karossen verkar ganska slitna och lite spruckna. Funderar på om de kanske är problemet.[/QUOTE
kan vara gummiupphängningarna eller så kan det vara fuktskadat kretskort till krocksensorn eller kabel mellan huvudkretskortet och krocksensorkretskortet. Börja med att kolla kretskorten och kablar om du ser något ärjat.F Fredrik_Lerum skrev:Någon som har koll på hur krocksensorn fungerar? Min verkar ha hänt nått med för om jag går in i sensor menyn och knuffar på maskinen ser jag att den inte alltid återställer sig. Har sett att gummiupphängningarna av karossen verkar ganska slitna och lite spruckna. Funderar på om de kanske är problemet.
/Fidde
Medlem
· västragötalands
· 193 inlägg
Är bilden tagen när klipparen befinner sig utanför laddaren?L lasseboy skrev:
Strömparametern är intressant; i viloläge utanför laddaren drar klipparen ca -60 mA (som visas på bild).
När klipparen laddare efter en klippning ska laddströmmen ligga på ca 1500-1800 mA.
Piper klipparen till om den trycks in i laddaren?