Jag fick efter mycket om och men min port, porten var det inget fel på med det blev fel med fakturan men det löste sig tillslut med.
Jag hann bara montera upp min port för att täcka hålet i garaget, sen vart jag tvungen att åka till Kina och här är jag kvar ytterligare 2 veckor nu.
Jag hann bara montera upp min port för att täcka hålet i garaget, sen vart jag tvungen att åka till Kina och här är jag kvar ytterligare 2 veckor nu.
Jag hämtade själv en standardport de hade som lagervara i Jönköping. Alla delar fanns med - inga skador. Jag fick själv välja om jag ville betala mot faktura i efterhand eller med kort.
Den var enkel att montera men det var ganska pyssligt. Däremot skulle de behöva arbeta igenom sin monteringsbeskrivning. Den innehåller några småfel - men det mest irriterande är att man efterhand kommer på att olika saker inte skulle monteras i den ordning som monteringsanvisningen säger. Likaså framgår på några ställen dåligt hur många skruv som ska användas och från vilket håll de ska monteras. Skulle jag skriva om anvisningen skulle jag säkert lägga till minst 20 saker som kunde varit värdefulla. Men resultatet är jättebra. Alla delar är kraftiga och funktion på både port, motor och fjärrar helt perfekt.
Den var enkel att montera men det var ganska pyssligt. Däremot skulle de behöva arbeta igenom sin monteringsbeskrivning. Den innehåller några småfel - men det mest irriterande är att man efterhand kommer på att olika saker inte skulle monteras i den ordning som monteringsanvisningen säger. Likaså framgår på några ställen dåligt hur många skruv som ska användas och från vilket håll de ska monteras. Skulle jag skriva om anvisningen skulle jag säkert lägga till minst 20 saker som kunde varit värdefulla. Men resultatet är jättebra. Alla delar är kraftiga och funktion på både port, motor och fjärrar helt perfekt.
monteringsinstruktionen var inget bra, det roliga är ju bilderna, "nu ska du montera detta innan du går vidare" och se visar de en bild där porten redan är monterad?
Så det var svårt att använda bilderna i de fall där texten utelämnade information.
Så det var svårt att använda bilderna i de fall där texten utelämnade information.
Med risk för att väcka liv i en död tråd.... Någon som köpt port hos garage experten och bor i närheten av Vänersborg eller Trollhättan? Jag är väldigt intresserad av att se en i verkligheten innan jag köper något. Är alltså intresserad av ett hembesök ☺
Mvh Henke
Mvh Henke
Självbyggare
· Stockholm
· 9 936 inlägg
Har också nu monterat en port från garageexperten i Jönköping, dock ej kopplat in motorn då det nedre portfästet för vajern fastnar där skenorna böjer sig (övergången mellan skenorna).. Kan vara så att jag får justera lite men det ser ut att vara korrekt ut. Ej nöjd med det nedre vajerfästet vi fått då detta skiljer sig enormt från alla bruksanvisningar. Sedan är jag skeptisk till hur vajern kan sitta fast tillräckligt i lintrumman..
Självbyggare
· Stockholm
· 2 697 inlägg
Efter en hel del justering (och en näve bultar som blev över) är mina portar med motorer monterade. Kass beskrivning, men men lite googling på andra tillverkare och titta hur grannars portar sitter så fick jag ihop dem
Har läst denna tråd då jag sökte efter omdömen på Garageexperten. På direkt fråga ang monteringsanvisningar så fick jag svar att de var medvetna om bristen i dem och att nya är på väg men givetvis inget jag som kund skulle få nu. Frågade om längden på garantier men det valde de att inte svara på. Som tur var så frågade jag om frakten också och den låg på 1790 kr. Blev Skånska Byggvaror som fick min beställning istället, blev ungefär samma pengar när frakterna räknades in. Kändes ärligare med dem och tryggare om något händer då de lämnar 10 års garanti.
Gamehaven, tuttifrutti, Garagexperten och kakel-något är samma ägare. De har även haft en guldsmed som polisen gjorde ett tillslag mot för något år sedan. Lokalerna på Hedenstorp är nu till salu för 22 mille. Varning!!!!J JanPaananen skrev:
Liknande trådar
-
Garageport från garageexperten
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Köp och upplevelse Garageexperten
Port från www.garageexperten.com
Garageexperten.com 5050mm bred taksjkutport
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus