Skulle satsa på öglor i ramen och öglor i karmen med bult i mellan, om luckan ändå inte skall hänga i gångjärnen.

T topmount skrev:
Skulle satsa på öglor i ramen och öglor i karmen med bult i mellan, om luckan ändå inte skall hänga i gångjärnen.
Hmmm! :thinking: Nu fattar jag inte riktigt? Teckning? Sticker inget upp då? :oops::)

• Gilla
UppGiven
  • Laddar…
Okarlsson Okarlsson skrev:
Googlade på Airport access hatch och det verkar vara poppis att ha gångjärn som består av "tänder" eller vad man ska säga på luckan. Då har du bara en stång genom allt ihop. Se här: [länk]
Det där var en bra bild (y)

Busster Busster skrev:
Det där var en bra bild (y)
Bör bli billigt.

• Gilla
Busster
  • Laddar…
Busster Busster skrev:
Hmmm! :thinking: Nu fattar jag inte riktigt? Teckning? Sticker inget upp då? :oops::)
Typ så här Grå betongplatta med löv, angränsande till en mosstäckt markyta, separerade av metallbeslag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

T topmount skrev:
Typ så här[bild]
Mycket bra bild. (y):D

Tänk bara på att ha en bussning av typ mässing eller oljebrons i örat, kommer skära där annars.

Edit: och en smörjnippel så du kan få fett in i leden

Violina Violina skrev:
Tänk bara på att ha en bussning av typ mässing eller oljebrons i örat, kommer skära där annars.

Edit: och en smörjnippel så du kan få fett in i leden
Kullager :thinking:

Busster Busster skrev:
Kullager :thinking:
Om du inte ska öppna luckan typ dagligen så är det onödigt dyrt och svårt att konstruera så det blir bra.

Violina Violina skrev:
Om du inte ska öppna luckan typ dagligen så är det onödigt dyrt och svårt att konstruera så det blir bra.

OK :surprised: Vad har du för erfarenheter gällande kullager i sådana luckor? Är det monteringen som är problemet? :thinking:

Jag har egentligen ingen erfarenhet av lager i luckor som dessa men kullager rostar, det gör inte mässing eller oljebrons.

Fotografen Fotografen skrev:
Jag har egentligen ingen erfarenhet av lager i luckor som dessa men kullager rostar, det gör inte mässing eller oljebrons.

OK :D Luckan är inomhus! Vad är det som är dyrt då? :thinking:

Busster Busster skrev:
OK :surprised: Vad har du för erfarenheter gällande kullager i sådana luckor? Är det monteringen som är problemet? :thinking:
Inte kullager i sådana luckor, men kullager i allmänhet och konstruktioner liknande denna lucka..

Jobbar med att tillverka sågverksmaskiner, och där är det många tunga luckor och dylikt..

Busster Busster skrev:
OK :D Luckan är inomhus! Vad är det som är dyrt då? :thinking:
Material och bearbetning för att det ska funka att använda kullager

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.