197 läst · 2 svar
197 läst
2 svar
Gamla pioner vs. grävmaskin; flytt, massaker eller nederlag?
Det skall grävas för jordvärme, och i vägen för grävmaskinen står en rad gamla pioner.
Jag vill ogärna bli av med pionerna, men för:står att det sannolikt inte är helt enkelt att lösa detta.
Tre alternativ kommer för mig:
Mot bakgrund av detta vänder jag mig till den samlade expertisen på detta forum.
Vad göra? Finns det fler och bättre alternativ?
Jag vill ogärna bli av med pionerna, men för:står att det sannolikt inte är helt enkelt att lösa detta.
Tre alternativ kommer för mig:
- Gräva upp hela rasket, jordslå och återplantera.
- Låta grävaren köra över dem och hoppas att de överlever denna behandling.
- Glömma pionerna och se dem som ett oundvikligt offer för de tekniska framstegen.
Mot bakgrund av detta vänder jag mig till den samlade expertisen på detta forum.
Vad göra? Finns det fler och bättre alternativ?
Är det en stor grävmaskin kan han ju ta upp dem med skopan utan någon större skada än just "mellan" de olika skop-tagen. (För du skriver rad, så jag antar att det kommer krävas flera skop-tag)
Om ni låter honom köra över direkt alternativt lägger en skiva över som han får köra på kommer givetvis att krossa dem för stunden och få dem att se rätt trista ut i år, men gissningsvis kommer de repa sig rätt fort.
Om ni låter honom köra över direkt alternativt lägger en skiva över som han får köra på kommer givetvis att krossa dem för stunden och få dem att se rätt trista ut i år, men gissningsvis kommer de repa sig rätt fort.
Det är inte optimal tidpunkt för att gräva upp dem men jag skulle ändå passa på att göra det lite tidigare när de börjar titta upp. Passa på att dela dem och jordslå för återplantering i höst.
Klicka här för att svara