Sonen minskar härmed risken att frysa under årets kalla perioder.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 121 inlägg
Det där är rx 560 .. 😉Mikael_L skrev:
Här har du en jämförelse av 1660 Ti och 3050, av en kille som testar ganska mycket äldre hårdvara med nyare grafikkort, kan vara värt att rota i hans videos
Jag hör vad du säger att budgeten är väldigt begränsad, men jag skulle ändå säga att mest "bang for the buck" skulle du få genom att köpa en begagnad maskin (=hel dator). Den du har idag får väl närmast betecknas som antik i gamingsammanhang. Du får antagligen lägga någon tusenlapp mer, men får mycket mer prestanda.
Man kan kika på Sweclockers marknad där folk ofta har garderobsrensningar med äldre komponenter. https://www.sweclockers.com/marknadS sjoelund skrev:
Köpa komponenter begagnat, ja. Hela datorer... njae. Det som är intressant i hela datorer vill folk oftast ha alldeles för mycket för. Och det andra är lika gammalt som datorn som ska uppgraderas här.C Conqvist skrev:
Tja, det är väl inte budgeten som är begränsad, utan det är nog att intresset är ungefär såhär begränsat.C Conqvist skrev:Jag hör vad du säger att budgeten är väldigt begränsad, men jag skulle ändå säga att mest "bang for the buck" skulle du få genom att köpa en begagnad maskin (=hel dator). Den du har idag får väl närmast betecknas som antik i gamingsammanhang. Du får antagligen lägga någon tusenlapp mer, men får mycket mer prestanda.
I alla fall just nu.
Och ska det vara födelsedagspresent, då kommer det inte på tal att vi köper grabben en fullsmetad moderna gamingdator, det har han faktiskt råd med själv också, om han hade haft tillräckligt intresse.
Men i försöken att komma på en lagom present på en tusenlapp eller absolut max två, så skulle en väldigt förbättrad dator trots allt vara en bra present.
Då ska man få det till Uppsala.Skogspromenix skrev:
Jag känner iofs en som arbetar i Enköping.
En snabb jämförelse med hjälp av https://gpu.userbenchmark.com/ säger att det ungefär motsvarar ett GTX1060. Och det är ju ett bra hopp upp mot för vad han har idag.