Låt oss hoppas på det :) fogarna imellan diffar lite på sina ställen då kaklet inte är exakt lika stora. Sen är inte väggarna perfekt raka så det ställer också till det lite :)

Men lasern är perfekt, för den kalibrerade jag på jobbet innan jag drog igång så den slår ungefär 1mm/10m fel :)
 
Vattenpass utplacerat på kaklade väggen för att kontrollera att kaklet är rakt monterat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så, en liten kontroll och bevis på att det är rakt ;)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vilken krysslaser har du?
 
Ser ut som en hilti.

Ser riktigt fint ut, synd att elementet kommer ta lite väggyta
 
Helt rätt Lutte, det är en Hilti PML42 :) Använder i princip bara Hiltis verktyg :)
 
Tog mig en liten paus igår men idag var det full rulle ett litet tag iaf. Har ju en sambo här hemma med "manflu" då kvinnor tydligen också kan få det så jag har fått agera kock med mera :)

Nå, ni gillar bilder så här kommer en efter dagens bedrift!
Renoveringsarbete i badrum med halvt kaklade väggar och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blir förhoppningsvis lite mer gjort imorgon :)
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Haha! Funny things happen... ryggen tyckte la att jobba fysiskt på dagarna och sedan fortsätta hemma inte var någon optimal kombination så den lämnade in lite klagomål.

Så nu ligger man här med en rygg som "låser" sig så fort man rör på sig (y)
 
Nej, sådär kan man inte hålla på. Man måste vila upp sig på jobbet så man orkar renovera när man kommer hem :D
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Haha! Ja det är sant.. att jag inte tänkt på det tidigare :wow:
 
Japp, ryggskottet börjar ge med sig och jag börjar bli redigt rastlös här hemma nu!

Så tog och gjorde lite idag mest för att känna att någonting händer :) (men berätta inte för min andra halva.. då dödar hon nog mig :cool: )

Nyansskillnad på nyinköpta kakelplattor jämfört med befintliga på en badrumsvägg under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dock upptäckte jag att 2 av paketen (de jag fick beställa i efterhand för att jag köpt för lite) har en helt annan nyans.. så vet inte riktigt hur jag ska lösa detta på ett smidigt sätt! :/
 
Aj då! Kan du knacka loss och fördela plattorna med den nya nyansen som översta raden/erna mot taket kanske?

Också, om du har möjlighet att använda och fylla upp med nyans 2 uteslutande på en av väggarna, så tror inte att det syns alls. Skillnaden mellan självskuggning på olika väggar i ett rum är ofta stor.
 
bjorn_s skrev:
Aj då! Kan du knacka loss och fördela plattorna med den nya nyansen som översta raden/erna mot taket kanske?

Också, om du har möjlighet att använda och fylla upp med nyans 2 uteslutande på en av väggarna, så tror inte att det syns alls. Skillnaden mellan självskuggning på olika väggar i ett rum är ofta stor.
Kommer sätta den andra bränningen på väggen mittimot :) ringde höganäs cc förut och de hade tyvärr Inga med samma bränning som de första jag köpte, så får köpa ett paket till (alternativt byta in ett av de jag redan använt) så får jag hoppas på att man inte tänker på det :) ljus faller ju lite olika på väggarna med !
 
  • Gilla
bjorn_s
  • Laddar…
ett par funderingar.
Varför har du två ventilationsdon "ventiler" i rummet?
Hur löste du problemet med eldosan som var i vägen vid taksänkningen?
 
HSP skrev:
ett par funderingar.
Varför har du två ventilationsdon "ventiler" i rummet?
Hur löste du problemet med eldosan som var i vägen vid taksänkningen?
Den i taket är ett frånluftsdon och det i väggen är tilluftsdonet :) Så luftutbytet på toaletten är helt grymt bra! Är helt tätt mot resten av huset.

Ja det glömde jag skriva! Jag trodde det skulle ställa till beskymmer, men jag klarade taket med en cm tror jag. Kan ta en bild på det och lägga upp :)
 
  • Gilla
HSP
  • Laddar…
Vart tar den tilluften ifrån?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.