Hur många cm har du mellan avloppsrör till WC och kaklet? Har du dubbelkollat så att skithuset passar ;) ?
 
Wc stol? Moddar dit ett lock från en soptunna bara ;) nä men det är ganska tajt, får se vad herr röris har för lösning :) har inte köpt wc stol än så får la välja stol efter utrymmet :)
 
I värsta fall får sätta en inbyggnadstron ;)
 
Kul! Snyggt måttat med bredden på rummet. Passade precis 3 plattor.
 
Ja, jag räknade på 3 plattor i bredd men då rummet är lite smalare i bakkant än i framkant så har jag dessvärre fått kapa plattorna ca 1 cm i bredd :)

Och angående wc stol då tror jag inte det kommer bli några problem. Har ju bara 7-8mm mindre utrymme bakom nu än innan och då hade jag ändå någon/några cm luft bakom stolen :)
 
Redigerat:
Älskar den här tråden!
 
Chrissofsweden skrev:
Älskar den här tråden!
Tack I guess? :D Någon speciell anledning eller bara allmänt? :)
 
Bra fart, lagom med bilder, trevlig text, vi har ett liknande projekt efter vintern mm

Den här tråden känns lite som en novell. Kort, koncentrerad och bra :)
 
  • Gilla
bjorn_s
  • Laddar…
Ja men man tackar! Får ju anses vara en väldigt fin komplimang (y)
 
Har nu mätt från avloppsrörets bakersta punkt till väggen och jag kan glädja er med att jag har hela 2cm till godo :) så det är tight, men sen ska det tilläggas att det är ett 150rör så stolen kommer fram lite till sen :)
 
Ofarligt! Gott om plats, höhö.
 
När man har en toalett på respektingivande 1,1kvm så får man pressa in allt så gott som det går för att skapa en illusion av utrymme! :D men som ni minns så såg mina foppatofflor gigantiska ut när utrymmet var tomt så det är nog mest önsketänkande från min sida :rolleyes:
 
I början av dagen fanns det gott om energi och jag tänkte att ja men lite kakling kan jag allt göra! Energin försvann dock rätt fort och nu ligger man här på soffan efter att ha kränkt i sig en kebabpizza :D

Men har iaf fått köpt mig en wc stol efter mycket testande :)

Ny köpt wc-stol i oöppnad kartong i baksätet på en bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Får se om det blir någon kakling imorgon, syrran ville komma på besök med familj och det säger man ju inte nej till när man träffar dem sällan :)
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Äsch, ni gillar ju uppdateringar så jag tog mig i kragen och fick gjort lite idag med :)

Renoveringsarbete av badrum med vita kakelplattor nästan upp till taket, verktyg och byggmaterial syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ibland har man flyt! Har 2mm till godo mellan tak och platta. Hade inte kalkylerat på det så kakelgudarna var på min sida :D


Kakelsättning i pågående badrumsrenovering med verktyg och byggmaterial synligt på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen kom jag inte längre för fixet och kryssen tog slut :)
 
  • Gilla
HSP och 3 till
  • Laddar…
Snyggt! Ser rakt och fint ut på bild. Lika rakt i verkligheten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.