Synd att du inte kunde sätta renoveringsgips, hade sparat många svordomar! Kämpa på

Nä det är dumt!

Har nu testat Patricks tips dock, så hela rummet är nerkletat med vatten och tapetklister! Hade dock ingen plast hemma så täppte igen ventilerna och tejpade igen springorna till dörren.. så hela rummet får agera fuktkammare tills imorgon :rolleyes:

Jarlsgård skrev:
VARFÖR i h*lvete fortsätter man bygga på lager på lager hela tiden? Suck .. :mad:
För att det är enkelt och billigt just då förstås.

...eller för att det är så jobbigt att riva gammal tapet :D

Tror mest det är jobbigt ;) varenda rum vi gått över i huset har det varit lager på lager :p borde vetat bättre meb trodde faktiskt inte att toaletten bytt utseende 6 ggr :x

Plötsligt är jag glad över att samma par har bott i vårat hus sen 60-talet. Den generationen byggde rejält och renoverar sällan :) Kämpa på med toaletten! Jag ser fram emot uppbyggnaden då vi har en liknande toalett som vi ska ta tag i nästa sommar.

Chrissofsweden skrev:
Plötsligt är jag glad över att samma par har bott i vårat hus sen 60-talet. Den generationen byggde rejält och renoverar sällan :) Kämpa på med toaletten! Jag ser fram emot uppbyggnaden då vi har en liknande toalett som vi ska ta tag i nästa sommar.
Hehe, inte för att göra dig besviken men paret/familjen som bott här innan flyttade hit 67 och huset är byggt 64. Hade samma tankegång som du skriver så är lite chockad över hur många ggr de gjort om :p

Så här gjorde jag nyligen. Hjälpte en kollega att fixa lilla toan i hans hus.

Blandare FMM från Tradera 80kr
Handfat Ikea 400kr
Skivan under, 100 år gammalt golv
Klickgolv 100kr
Toastol IFÖ 300kr Blocket
Tapet Boråstapeter, realåda 100kr

Före och efter renovering av litet badrum med nytt handfat på gammalt trägolv och uppdaterad toalett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Otroligt lyft!

Förövrigt så är det inte så bra att det tar sådan tid med tapeten för det ger mig utrymme att börja fundera. Och det är aldrig bra när jag gör det.

Så nu funderar jag på att lägga 5x5 mosaik på golvet istället, kakelstorleken blir nog den samma dock. Beror lite på vad jag finner imorgon!

Däremot så har jag även börjat fundera på om man inte skulle ha en kakelpelare bakom handfatet i samma mosaik som på golvet? Är rätt för att det kan bli lite för vitt annars. Vid toaletten är jag inte orolig för där ska upp någon liten hylla och så, som kommer bryta av.

Vad tycker ni?

Jag vill rikta ett otroligt stort tack till Patrick! Ditt tips funkade fint, visst fick man slita lite men hujeda mig vad mycket enklare det var ändå!

Så nu är all tapet borta bortsett från runt strömbrytaren och lampan, det blir när jag plockat väck det.

Rum under renovering med borttagen tapet och synligt doslock högt upp på väggen samt renoveringsverktyg och skräp på golvet.
Skapa konto

Imorgon ska jag äntligen börja sänka taket, dock stött på lite problem då ett doslock uppenbarade sig bakom tapeten. Såklart satt det såpass högt så det ställer till lite problem!

Sen ska jag även slipa av väggarna från allt spackel, handla kakel och klinkers och förhoppningsvis flyta golvet :)

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
Så, nu ger jag upp för idag!

Har iaf fått inhandlat kakel, men inte klinkers! Hittade inget jag gillade så fick nöja mig med kaklet.. billigt blev det iaf :D

Har även fått väck golvmattan och fått upp innertaket. Rekommenderar INGEN att testa sätta upp gips i tak själv utan lyft, fy i h*lvete vad jobbigt det var!!:thumbdown:

Renoveringsprojekt visar nysatt innertak i trä och urrivet golv, med ventiler och kablar synliga.
Skapa konto

Renoveringsprojekt med borttaget golv, verktyg, och kakelspill i ett rörigt badrum.
Skapa konto

Renoveringsprojekt med isolering i tak och oslipad vägg, inklusive väggventil och elektrisk installationslåda.
Skapa konto

Nysatt gipstak med skruvar och oputsade väggar i ett renoveringsprojekt.
Skapa konto

Började även slipa väggen men det dammade så in i, så innan jag gör färdigt det så ska jag införskaffa mig en ny grovdammsugare :)

To be continued!

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Ser riktigt bra ut! Men antingen är toan riktigt liten eller så kan du åka vasan med dina foppatofflor

• Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Lite taskigt och lite fyndigt :p

Lutte skrev:
Ser riktigt bra ut! Men antingen är toan riktigt liten eller så kan du åka vasan med dina foppatofflor
Haha, en kombination kanske? Har 45 i tofflorna och toan mäter 0.9x1.3m ;)

Nästa gång kapa bort försänkningen vid gipskanten så slipper du extra spackeljobb.

• Gilla
johel572
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.