Japp, vet om detta! Kommer bli lite extra spackling men nu fick jag i alla fall en spikrak känt. Det var egentligen bara därför jag lät den vara kvar :)

Jag kan ibland anses vara hialös (skånskt ord, konstigt jag vet), så varför inte leva upp till det?

Taket har fått första vändan spackel. Klinkers är inhandlat och likaså en grovdammsugare :D

Taket i ett rum med första lagret spackel påfört, kala väggar och elektrikuttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

NU.... ska jag lägga mig på soffan och avnjuta en film! :cool:

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
Vad kör du för tätskikt på golvet?

Stefan N skrev:
Vad kör du för tätskikt på golvet?

En del av mig hade velat svara att jag kör med xxx*123 men faktum är att jag inte kommer ha något tätskikt alls.
Varför? Dels för att jag har dålig isolering i plattan och i de fallen där det är så, så rekommenderar BKR att man inte har tätskikt på golvet. Med det i baktanke så kändes det lilla tätskikt som blivit på väggarna "onödigt".

Händer något så ack mig, men samtidigt så finns där ingen golvbrunn så varesig jag har tätskikt eller ej så kommer det rinna ut i hallen tillslut.

Taket och väggarna slipade.

Golvet flytat (y)
Renoverat rum med nyslipade väggar och tak och nyligen flytspacklat golv.
Skapa konto

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Det är speed på dig :)

Chrissofsweden skrev:
Det är speed på dig :)
Haft sambofri helg, så då får man gjort en del :wow:

Målet är att vara klar till nästa helg :)

Taket har fått sig en spackling till samt att jag lagt i husfix på de ställena där det fanns större hål i väggarna :) blir dock ingen bild, då det inte är så mycket att hänga i taket? :x

Kan dock dela med mig av denna bilden

Vit platta lutad mot vägg ovanpå grå trätextur-mönstrade kakelplattor på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
Chrissofsweden och 1 till
  • Laddar…
Någon/några av er kanske funderat på varför jag inte tog upp ett hål för ventilationen innan jag gipsa? Jag vet inte varför, men jag är glad att jag inte gjorde det eftersom jag blev tvungen att flytta den :)

Tur är det dock att man har lite leksaker som gjorde det enkelt ändå ;)
Hand håller en väggscanner för att lokalisera reglar i en gipsvägg, verktyget visar avstånd på skärmen.
Skapa konto

Har även tagit bort lampan, spacklat taket en gång till och primat :) fler bilder kommer imorgon!

Redigerat:
  • Gilla
bjorn_s
  • Laddar…
Vad gör maskinen?

Det där min vän är en multidektektor modell badass! Mäter ner till 15cm i betong, berättar på vilket djup allt ligger på samt även vad det är för sorts objekt, så som vattenrör, elledning, armeringsjärn, trä and so on :)

Sjukt pratiktiskt när man ska hål i väggar, golv eller tak :)

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
Wow! Verkligen praktiskt.

Japp den är riktigt bra! :)

Okej! Dags för dagens uppdatering!

16:40
Renoveringsprojekt med laserlinjer som markerar hörn och väggar i ett tomt rum.
Skapa konto

17:15
Kakelsättning i badrum med verktyg, laserlinje och halvsatt kakel på väggen.
Skapa konto

19:10
Delvist kaklad vägg i ett badrum under renovering med kakel, verktyg och byggmaterial på golvet.
Skapa konto

Sen fick sambon tuppjuck på mig så fick sluta! Tar otroligt lång tid när man aldrig gjort det innan :)

Fortsätter nog till helgen när jag har mer tid :)

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.