22 899 läst · 153 svar
23k läst
153 svar
Gästtoan får sig en renovering!
Jag kan ibland anses vara hialös (skånskt ord, konstigt jag vet), så varför inte leva upp till det?
Taket har fått första vändan spackel. Klinkers är inhandlat och likaså en grovdammsugare
NU.... ska jag lägga mig på soffan och avnjuta en film!
Taket har fått första vändan spackel. Klinkers är inhandlat och likaså en grovdammsugare
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
NU.... ska jag lägga mig på soffan och avnjuta en film!
Stefan N skrev:
En del av mig hade velat svara att jag kör med xxx*123 men faktum är att jag inte kommer ha något tätskikt alls.
Varför? Dels för att jag har dålig isolering i plattan och i de fallen där det är så, så rekommenderar BKR att man inte har tätskikt på golvet. Med det i baktanke så kändes det lilla tätskikt som blivit på väggarna "onödigt".
Händer något så ack mig, men samtidigt så finns där ingen golvbrunn så varesig jag har tätskikt eller ej så kommer det rinna ut i hallen tillslut.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Det är speed på dig
Någon/några av er kanske funderat på varför jag inte tog upp ett hål för ventilationen innan jag gipsa? Jag vet inte varför, men jag är glad att jag inte gjorde det eftersom jag blev tvungen att flytta den
Tur är det dock att man har lite leksaker som gjorde det enkelt ändå
Har även tagit bort lampan, spacklat taket en gång till och primat fler bilder kommer imorgon!
Tur är det dock att man har lite leksaker som gjorde det enkelt ändå
Logga in
Skapa konto
Har även tagit bort lampan, spacklat taket en gång till och primat fler bilder kommer imorgon!
Redigerat:
Det där min vän är en multidektektor modell badass! Mäter ner till 15cm i betong, berättar på vilket djup allt ligger på samt även vad det är för sorts objekt, så som vattenrör, elledning, armeringsjärn, trä and so on
Sjukt pratiktiskt när man ska hål i väggar, golv eller tak
Sjukt pratiktiskt när man ska hål i väggar, golv eller tak
Okej! Dags för dagens uppdatering!
16:40
17:15
19:10
Sen fick sambon tuppjuck på mig så fick sluta! Tar otroligt lång tid när man aldrig gjort det innan
Fortsätter nog till helgen när jag har mer tid
16:40
Logga in
Skapa konto
17:15
Logga in
Skapa konto
19:10
Logga in
Skapa konto
Sen fick sambon tuppjuck på mig så fick sluta! Tar otroligt lång tid när man aldrig gjort det innan
Fortsätter nog till helgen när jag har mer tid