Jordhögen är äntligen borta, kvar är en inte så liten hög med ogräs. Men högarna blir allt mindre iaf, känns hoppfullt. :)

På bilden är buskage och annat elände bortrensat och jord utlagd som jag sått gräs i. Märker att min mobil tar dåliga bilder när det är mkt himmel med på bilden.

20120831_174409[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hör egentligen inte till gäststugan men det är ju lite kul att visa vad man gör. Eftersom skiten som fanns i garaget förlorade sitt hem fick jag bygga ett nytt "garage", dvs en förlängning av uthuset. Blev ganska bra och äntligen fick komposten en given plats.

20120831_174340[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kanon! Kul att följa.
 
Härligt jobbat, blir ju kanonfint :)
 
snyggt jobbat!

Har panelen mörknat så mycket på gäststugan eller är det pga av kameran?
 
Tackar, kul att ni gillar det.

Ang panelen så hade det regnat kraftigt och länge innan fotot så den är blöt helt enkelt. Men den kan nog ha mörknat en smula.
 
För den som undrar så är den mörkare delen av uthuset (nya garaget) behandlat med järnvitriol förra sommaren.

Jag skulle vilja be er som läser här om lite smakråd. Vi har fastnat för tanken att inreda stugan med träpanel. Känns på ngt sätt somrigt och trevligt. (Inte fulfuru!)

Råspont i taket och råspont eller annan lämplig panel på väggarna. Frågan är bara vilka dimensioner och riktningar på panelen? Jag ställde frågan i den här tråden som handlar om just detta men får inga svar.

Skulle verkligen uppskatta lite inspiration! Svara gärna i tråden jag länkade till.
 
Snyggt! Väldigt bra utfört. Avundsjuk på er som är så händiga..
 
cederbusch skrev:
Edit: fantastiskt kul att köra minigrävare förresten. Blir ju sugen på att gräva upp något mer. :)
Jag går ständigt och letar projekt som inbegriper att vi måste hyra en minigrävare....:)
 
köp en och ett släp och hyr ut den.
 
weezer skrev:
Snyggt! Väldigt bra utfört. Avundsjuk på er som är så händiga..
Äsch då :surprised:

Hemligheten är att inte syna bygget på allt för nära håll.
 
Vilken uppfräschning! Kanon bra jobbat! :)
 
Efter sommarens slit var vi lite trötta. Dessutom ville vi bli klara med våra påbörjade projekt i stora huset så arbetet med stugan har fått vila, men nu har vi satt igång igen. Frugan har lovat folk till höger och vänster att övernatta i den i sommar så då lär jag lägga på ett kol.

Har förlängt takstolarna med 45mm, monterat ångbroms och glesat. Nästa vecka kommer hantverkare och sprutar med lösull av träfiber.

Notera glesningen a' la latmask. :)
 
  • uploadfromtaptalk1359828003770.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Satte också duk på den delen som ska bli badrum och glesade. Drog lite rör för elen och fyllde sen med sågspånet som var över sen jag rev betongtaket. Ska komplettera med bilder nerifrån imorgon.
 
  • uploadfromtaptalk1359828392784.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • uploadfromtaptalk1359828414564.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som väldigt elaka böjningar där på VP rören. har du använt böjfjäder?
 
Självklart, annars tycker jag inte rören går att böja alls. Jag har kontrollerat att det går att dra flera ledare i dem så de fungerar. Men jag håller med om att det ser illa ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.