4774
Maria T Maria T skrev:
Gaaaaahhhh!

Nån som vill veta om PostNords "senaste" grej - att först, felaktigt, tvinga av en person (mig) införselmoms plus nån j**la administrationskostnad, för att sen säga att jag självklart kommer att få den felaktiga införselmomsen återbetalad, men det är inte säkert att administrationskostnaden återbetalas?

Är så ilsk just nu så jag tror inte jag kan redogöra för förloppet på ett rimligt sätt, och det handlar om hundra spänn men 100 betalade kronor som är fel för att postnord chansar/har dålig koll är precis 100 kronor för mycket.
Vad pysslar idioterna med kan man undra .. Posten kan inte kräva någonting förutom porto. Införselsmoms tar tullen i sådana fall det krävs hand om. Snacka om att någon ville utöka sin dagskassa något. Fast å andra sidan, gör den så mot säg 40pers/dag så blir det nog ett rejält lönelyft hahaha Styrkekram på dig Maria

• Älska
Maria T
  • Laddar…
Maria T
4774 4774 skrev:
Vad pysslar idioterna med kan man undra .. Posten kan inte kräva någonting förutom porto. Införselsmoms tar tullen i sådana fall det krävs hand om. Snacka om att någon ville utöka sin dagskassa något. Fast å andra sidan, gör den så mot säg 40pers/dag så blir det nog ett rejält lönelyft hahaha Styrkekram på dig Maria
Tack S!
Får se om det ordnar upp sig nu i veckan, jag återkommer med uppdatering.

• Gilla
4774
  • Laddar…
GAAAAHHHHJ!!!!
Först vägrar handbromsen släppa på ena bilen, bromsoket stumt, Biltema 4500kr billigare än mekonomen, tar andra bilen och kör de tio milen till Biltema kommer ett par mil hemåt så lägger laddningen av på den bilen så nu sitter jag åtta mil hemifrån och väntar på bärgning och har två trasiga bilar på samma dag…….

• Ledsen
Klass0n och 10 till
  • Laddar…
Gaahhh!!!

Försöker beställa lite byggmaterial till landet. Exakt noll (0) av en miljard näthandlar kan tänka sig att bara ställa av gods på gårdsplanen om ingen är där och signerar.

Det är inte så att jag inte förstår dem, men det gör inte direkt helgprojekten enklare eller billiga….

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Gaahhh!!!

Försöker beställa lite byggmaterial till landet. Exakt noll (0) av en miljard näthandlar kan tänka sig att bara ställa av gods på gårdsplanen om ingen är där och signerar.

Det är inte så att jag inte förstår dem, men det gör inte direkt helgprojekten enklare eller billiga….
Inga hjälpsamma grannar i närheten?

Inte precis runt hörnet, och spannen på leveranser är typ 10–14 dagar, så man vet ju nätt och jämt vilken vecka, än mindre vilken dag när man beställer.

Lite mycket begärt att leverera till någon annan som då i blindo ska anpassa sitt schema för någon eller några tusenlappars skull. Finns lokala byggvaruhus som har eller kan ta hem det jag behöver.

Ibland vill man bara gnälla om att man inte på ett rimligt sätt kan ta del av bra erbjudanden.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Inte precis runt hörnet, och spannen på leveranser är typ 10–14 dagar, så man vet ju nätt och jämt vilken vecka, än mindre vilken dag när man beställer.

Lite mycket begärt att leverera till någon annan som då i blindo ska anpassa sitt schema för någon eller några tusenlappars skull. Finns lokala byggvaruhus som har eller kan ta hem det jag behöver.

Ibland vill man bara gnälla om att man inte på ett rimligt sätt kan ta del av bra erbjudanden.
Är det inte i dessa lägen man handlar ett släp av ren förbannelse? 😅

• Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
wildeside

Hyr in egen kranbil då kan du speca vad, vart, när och hur du vill ha din leverans.
Så vad är problemet iof smakar det så kostar det allt som oftast.

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
GAAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!
Kattelände!
Ni som var med förra gången på mus-spa kan ju börja poppa popcornen.
Denna gång har musse gömt sig mellan källarväggen och källartrappans vangstycken.
Hur många gånger har man inte sett hålet och sagt för sig själv att man borde trycka ner en träkil där?!

Tidigare i veckan plockade jag upp en mus som kippade efter andan i tvättstugan, bredvid en annan död.
Och torsdag förra veckan var det en blåmes i barnens rum. Flygande alltså. 😵‍💫
Förbannade hårboll.
Skaffa inte utekatt.

Hål mellan källarväggen och trappan där en mus gömt sig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Älska
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Är det inte i dessa lägen man handlar ett släp av ren förbannelse? 😅
Näe, ett får räcka, även om det är lite litet…

Däremot är det väl nu man får ta och räkna på vad man faktiskt behöver och får göra en lite större beställning hos den lokala bygghandeln så man får lite rabatt där iaf.

• Gilla
4774
  • Laddar…
Näe, ett får räcka, även om det är lite litetå…

Däremot är det väl nu man får ta och räkna på vad man faktiskt behöver och får göra en lite större beställning hos den lokala bygghandeln så man får lite rabatt där iaf.
Regel nummer ett när man köper släp: Man köper alltid ett för litet släp

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
GAAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!
Kattelände!
Ni som var med förra gången på mus-spa kan ju börja poppa popcornen.
Denna gång har musse gömt sig mellan källarväggen och källartrappans vangstycken.
Hur många gånger har man inte sett hålet och sagt för sig själv att man borde trycka ner en träkil där?!

Tidigare i veckan plockade jag upp en mus som kippade efter andan i tvättstugan, bredvid en annan död.
Och torsdag förra veckan var det en blåmes i barnens rum. Flygande alltså. 😵‍💫
Förbannade hårboll.
Skaffa inte utekatt.

[bild]
Släpp inte in katten när den har ett byte fungerar bra hos oss. Om den hittar bytet inomhus, släpp ut katten med bytet. Om det är mitt i natten hoppas den inte äter bytet i finsoffan och städa på morgonen

• Gilla
4774
  • Laddar…
Är inte regel nummer ett. Köp inte för litet släp!

• Haha
  • Älska
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Är inte regel nummer ett. Köp inte för litet släp!
Nötegårdsgubben skiter i reglerna ju ;)

• Haha
yonna och 3 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Släpp inte in katten när den har ett byte fungerar bra hos oss. Om den hittar bytet inomhus, släpp ut katten med bytet. Om det är mitt i natten hoppas den inte äter bytet i finsoffan och städa på morgonen
Ja det börjar luta åt att endast tillåta utpassage i luckan. OnlyCat går för långsamt framåt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.