1 079 563 läst · 11 051 svar
1080k läst
11,1k svar
GAAAAHHHH!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 851 inlägg
Jag gav dig en skrattande gubbe men skrev aldrig klart inlägget om varför 😱Anna_H skrev:
GAAAAH!
Jag har fått jobb, men börjar inte förrän om två månader. Ändå måste jag skicka in 6 jobbansökningar per månad för att få ersättning fram tills jag börjar. Slöseri på min tid, slöseri på rekryterarnas tid.
Nåja, jag hittade iallafall en som sökte 5 olika roller och ansökan var per e-post, så jag skrev att jag var intresserad av att jobba där i november och december på vilken som helst av rollerna även om jag inte hade riktigt rätt kvalifikationer, i väntan på tjänsten jag börjar på sedan, men att det kan vara lite krångligt att ta sig dit då det är 6 timmar restid. 😉
Hög igenkänning på den, den enda gången jag varit arbetslös så hade jag exakt samma problem, fast mitt var över sommaren.
Jag började med att traska in som man skulle, vi satte oss ned och gick genom alla lediga tjänster inom kategorin, de tre jag var kvalificerad för hade jag redan sökt.
"Du måste gå på arbetsmarknadsträffarna med, du har tur, det är en för teknik idag", jag som civing i elektroteknik traskar dit och konstaterar att företagen där är ute efter truckförare och liknande.
En månad senare hör jag av AF igen "vi ser här att du inte gått på nästa teknikträff" varpå jag svarar "Hoppsan, det visste jag inte att jag skulle, men jag har redan fått nytt jobb och börjar efter sommaren".
De menade även då på att jag borde söka jobb för den tiden, varpå jag undrade om de på allvar trodde att någon ville introducera någon över sommaren...
De vek sig.
Det här fotot är taget i samma villa som de horribla badrumstapeterna. Ganska ordinär tvättstuga men två detaljer som är ganska ehhhhh...
1 det lååååånga röret till avloppet. Blir nog extra kul om den som tvättar är berusad.
2 den urgamla tvättmaskinen till höger. Vi öppnade luckan på den och trumman var uttagen. Varför inte kasta den på tippen då? Den är ju bara i vägen. (Alltså att de som bodde där innan skulle gjort det)
1 det lååååånga röret till avloppet. Blir nog extra kul om den som tvättar är berusad.
2 den urgamla tvättmaskinen till höger. Vi öppnade luckan på den och trumman var uttagen. Varför inte kasta den på tippen då? Den är ju bara i vägen. (Alltså att de som bodde där innan skulle gjort det)
Gaaaaaaaah
Jag och sambon ska för första gången på flera år få en natt för oss själva utan lillgrabben. Hotell bokat och mormor och morfar ska passa, det är ett en underdrift att säga att förväntningarna är höga...
Plötsligt som en blixt från klar himmel kaskadspyr den lille.
Nu blir det istället en mysig hemmahelg framför tvättmaskinen och toastolen.
Borde vara gammal nog att ta en motgång (och det är jag antagligen) men lite tungt kändes det faktiskt.
Jag och sambon ska för första gången på flera år få en natt för oss själva utan lillgrabben. Hotell bokat och mormor och morfar ska passa, det är ett en underdrift att säga att förväntningarna är höga...
Plötsligt som en blixt från klar himmel kaskadspyr den lille.
Nu blir det istället en mysig hemmahelg framför tvättmaskinen och toastolen.
Borde vara gammal nog att ta en motgång (och det är jag antagligen) men lite tungt kändes det faktiskt.