1 048 447 läst · 10 735 svar
1048k läst
10,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Säg som det är istället, du har en egen mätare tillkopplad. Den visar exakt samma totalförbrukning och den är fördelad som så att du har förbrukat 100% under dygnens billigaste timmar och ingenting övriga 23 timmar varje dygn.I Ingenjör Jesper skrev:Gaaaaaaaah! Eon har tappat kontakten med min elmätare sen flera veckor tillbaka och vill nu att jag ska göra EN avläsning. Sen "lägger de in det i systemet och beräknar förbrukning enligt mitt förbrukningsmönster, det brukar stämma väldigt väl".
Vad hände med att vara adaptiv, kapa toppar, undvika förbrukning vid högt pris och ladda elbilen när det är billigt?
(Gaaaaah igen för att det tydligen är svårt att posta i rätt tråd )
Du är trots allt ingenjör och har flyttat sin förbrukning som en god medborgare…
Jaha mitt bolag ringde idag också och tydligen hade man tappat kontakten med mätaren...I Ingenjör Jesper skrev:Gaaaaaaaah! Eon har tappat kontakten med min elmätare sen flera veckor tillbaka och vill nu att jag ska göra EN avläsning. Sen "lägger de in det i systemet och beräknar förbrukning enligt mitt förbrukningsmönster, det brukar stämma väldigt väl".
Vad hände med att vara adaptiv, kapa toppar, undvika förbrukning vid högt pris och ladda elbilen när det är billigt?
(Gaaaaah igen för att det tydligen är svårt att posta i rätt tråd )
Nåt som går kanske
Och eftersom jag är en bråkig kund lyckades jag få lite mer information... Senaste datapunkt är kl 01 den 9e... Det är uppenbart att de inte ansåg att det var ett problem tills de skulle skicka en faktura... Och eon behöver ju bara mätarställningen för att kunna fakturera sitt, så de anser fortfarande att det inte är ett problem...nino skrev:
Men hon bad mig "återkomma med hur du vill ha volymen fördelad", så det ska bli intressant vad det finns för flexibilitet
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 553 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 553 inlägg
Gaaaaahhhh! och
Fick igår post levererad med CityMail, några tidningar och två fakturor.
Den ena fakturan visade sig vara en betalningspåminnelse (på en faktura jag aldrig fått) och det andra en årsmedlemsskapsförnyelse.
Betalningspåminnelsen daterad 15/11, medlemsskapsförnyelsen den 12/11.
Igår var det den 30/11 och två dagar med kraftigt snöfall i mitt område förra veckan kan inte ha hindrat dryga två veckors post från att komma fram.
Den ena grejen går att lösa med e-faktura (fast vi vill inte det), den andra har inte det som förslag.
Har mailat CityMail och inväntar svar. Känner att jag, ofrivilligt, blir en gnällig tant men det handlar om samhällsservice som ska funka.
När det enbart fanns ett Posten (och jag jobbade där) så funkade allt, i ur och skur. Jag är för konkurrens men vad gäller utdelning av post och paket så har inte konkurrensen gjort något bättre.
Fick igår post levererad med CityMail, några tidningar och två fakturor.
Den ena fakturan visade sig vara en betalningspåminnelse (på en faktura jag aldrig fått) och det andra en årsmedlemsskapsförnyelse.
Betalningspåminnelsen daterad 15/11, medlemsskapsförnyelsen den 12/11.
Igår var det den 30/11 och två dagar med kraftigt snöfall i mitt område förra veckan kan inte ha hindrat dryga två veckors post från att komma fram.
Den ena grejen går att lösa med e-faktura (fast vi vill inte det), den andra har inte det som förslag.
Har mailat CityMail och inväntar svar. Känner att jag, ofrivilligt, blir en gnällig tant men det handlar om samhällsservice som ska funka.
När det enbart fanns ett Posten (och jag jobbade där) så funkade allt, i ur och skur. Jag är för konkurrens men vad gäller utdelning av post och paket så har inte konkurrensen gjort något bättre.
En gång i tiden var posten pålitlig nu kommer den lite när det behagar att dela ut den.Maria T skrev:Gaaaaahhhh! och
Fick igår post levererad med CityMail, några tidningar och två fakturor.
Den ena fakturan visade sig vara en betalningspåminnelse (på en faktura jag aldrig fått) och det andra en årsmedlemsskapsförnyelse.
Betalningspåminnelsen daterad 15/11, medlemsskapsförnyelsen den 12/11.
Igår var det den 30/11 och två dagar med kraftigt snöfall i mitt område förra veckan kan inte ha hindrat dryga två veckors post från att komma fram.
Den ena grejen går att lösa med e-faktura (fast vi vill inte det), den andra har inte det som förslag.
Har mailat CityMail och inväntar svar. Känner att jag, ofrivilligt, blir en gnällig tant men det handlar om samhällsservice som ska funka.
När det enbart fanns ett Posten (och jag jobbade där) så funkade allt, i ur och skur. Jag är för konkurrens men vad gäller utdelning av post och paket så har inte konkurrensen gjort något bättre.
Läste att Ukrainska posten ännu under kriget lyckats leverera 70% av sina försändelser.