Hej! Jag har ett bekymmer som jag undrar om någon kan hjälpa mig med
Jag har en gammal köksingång till mitt lilla hus på landet. Nu skulle jag vilja riva den gamla imgången och bygga en ny. Problemet är att precis vid den gamla ingången ligger en grävd brunn som skulle hamna under nya tillbygget, dvs mitt i hallen. Vad gör man? Kan man bara fylla igen den gamla brunnen, lägga makadam och isolering över (under nya golvet) och bygga det nya ? (gjuten platta) Vart tar vattnet i brunnen vägen då?
Eller- kan man bygga krypgrund som är isolerad i marken med luft ovanför upp till bjälklaget och lucka i golvet med brunn med lock under? Detta är verkligen ett bekymmer så jag är tacksam för alla råd!
Jag har en gammal köksingång till mitt lilla hus på landet. Nu skulle jag vilja riva den gamla imgången och bygga en ny. Problemet är att precis vid den gamla ingången ligger en grävd brunn som skulle hamna under nya tillbygget, dvs mitt i hallen. Vad gör man? Kan man bara fylla igen den gamla brunnen, lägga makadam och isolering över (under nya golvet) och bygga det nya ? (gjuten platta) Vart tar vattnet i brunnen vägen då?
Eller- kan man bygga krypgrund som är isolerad i marken med luft ovanför upp till bjälklaget och lucka i golvet med brunn med lock under? Detta är verkligen ett bekymmer så jag är tacksam för alla råd!
Det kan säkert någon annan bättre, jag kan om vattnet i marken 😉M MaggisP skrev:
Gissar att stensättningen kan vara kvar utan problem och troligen är det inte så petigt vad du fyller upp med (så länge du inte tillför några föroreningar förstås).
M MaggisP skrev:
Om/när det blir av så kommer ju det vara en huskropp över brunnen så jag tänkte inte att det skulle komma in nåt vatten! 🙄 Blir nervös...M Maxitupla skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Hål under altanen, vad göra?
Grund & Markarbeten -
Vilket märke av kantelement är mest prisvärt?
Grund & Markarbeten -
Vem kan/bör man anlita för asfaltering?
Grund & Markarbeten -
Vad har jag hittat för fornlämning i källaren?
Grund & Markarbeten -
Lukt även efter isolermatta i krypgrund
Grund & Markarbeten