Lisa H skrev:
Jag blev rätt så förvånad över hans, Timells, kommentar ang plasskit, skitfönster osv.
Att han sedan sa att tvåglasfönster bara används i sommarstugor numera?
Inte kan väl det stämma??

Vi har funderingar på att byta till PVC fönster men jag har nog läst på mer än Timell tror jag...
"Nu sätter vi in riktiga fönster".

Är de ute efter att sänka hela PVC-marknaden eller?
Sponsorn Elitfönster hade säkert lite att göra med Timells uttalande.
Ett 2-glasfönster i PVC med argongas, mellan rutorna har ett U-värde på ca 1,3 när man räknar på hela fönstret. Det är betydligt bättre än gamla delbara fönster med U-värde över 3,5. Att då säga att det enbart sätts in i sommarstugor är en klar överdrift. Gäller framför allt att räkna ekonomiskt på fönsterbyte.
 
Wasa skrev:
Med tack till
Elit-fönster i eftertexten, så klart att de får fönster gratis mot en viss motprestation. Så är det i alla byggprogram.
Är inte reportrarna det minsta bekymrade om att de helt sänker sin trovärdighet genom sådana uttalanden. Nu vet vi ju säkert att Timell kan säga det han fått betalt för att säga, inte det som är sant eller som är korrekt konsumentupplysning.

Då kan ju lika gärna hela programmet vara fejk. Om de bluffar om en sak kan de lika gärna bluffa om allihopa.
 
Att framhålla Elitfönster som något mer riktigt än andra fabrikat bör man nog låta bli.Utvändig glaslist gör att man relativt enkelt kan demontera glaskassetten utan att göra skada vid inbrott./MLj
 
Mats Lj skrev:
Att framhålla Elitfönster som något mer riktigt än andra fabrikat bör man nog låta bli.Utvändig glaslist gör att man relativt enkelt kan demontera glaskassetten utan att göra skada vid inbrott./MLj
Har du provat att ta ut en kassett på ett Elitfönster?
 
Undrar just om någon från produktionen av programet läser på den här sidan och tar åt sig av något.
 
Timell menade givetvis att fogskum är farligt när man ger flaskan till barnen och lillebror suger på pipen när storebror trycker på knappen. Det borde ni förstå, för så gör väl alla nuförtiden när man har fogskum hemma.
 
viktorj
Har du provat att ta ut en kassett på ett Elitfönster?
Svar: Ja det har jag vet man hur man ska göra är det enkelt men det gäller det mesta.
 
Thomas Lundquist
Smile.75 skrev:
Tycker snickarn hade en poäng bland allt det andra bladdret när han sa att byggfuskarna bara jagar utläningar. Någon som vet varför det i stort sett alla program är utländska snickare? Detta är ju extra märkligt när det är TV4 som försöker vara så PK annars.
Därför att dom tydligen är överrepresenterade när det gäller mygel och klåparfasoner även i denna bransch.

Det är knappast så att Timell/ Ekdal kör något rassetåg direkt utan snarare tvärtom så raggar dom nog ordentligt för att försöka få någon jämvikt i programmen för att just slippa sådana frågor som du ställer.
Samma "problem" finns tydligt även i efterlyst.
 
Lisa H skrev:
Jag blev rätt så förvånad över hans, Timells, kommentar ang plasskit, skitfönster osv.
Att han sedan sa att tvåglasfönster bara används i sommarstugor numera?
Inte kan väl det stämma??

Vi har funderingar på att byta till PVC fönster men jag har nog läst på mer än Timell tror jag...
"Nu sätter vi in riktiga fönster".

Är de ute efter att sänka hela PVC-marknaden eller?
Vi har tvåglasfönster, PVC, U-värde på hela fönstret på 1,1, jag tycker det duger till mer än sommarstugor.. och dessutom mycket enklare att installera än alla de trä-fönster jag monterat.

Och jag ser fram emot att aldrig behöva göra mer än att droppa på lite olja på gångjärnen dom närmsta 20-30 åren.
 
Mikael_L
Glufsglufs skrev:
Undrar just om någon från produktionen av programet läser på den här sidan
Det är jag fullständigt övertygad om. :)

och tar åt sig av något.
Det är jag inte lika övertygad om ... :|

Det är nog mest tanken om hur annonsintäkterna blir, som styr. :S
 
När man läser här på tråden och lite på andra ställen där det diskuteras om programet och det är folk som genom sitt yrke eller genom att själva använda lösningar/produkter så börjar man ju fundera på om Martin och experten har någon som helst koll på verkligheten? Det slås ned på produkter och lösningar hej vilt i programet men sen kan man läsa om att det här helt ok grejer och så som man gör samt att det som fixar upp i efterhand verkar kunna göra diverse fel själva också.

Mycket underligt program det här.....utgår dom helt krasst ifrån att svenska befolkningen är totalt okunniga eller?
 
Glufsglufs skrev:
När man läser här på tråden och lite på andra ställen där det diskuteras om programet och det är folk som genom sitt yrke eller genom att själva använda lösningar/produkter så börjar man ju fundera på om Martin och experten har någon som helst koll på verkligheten? Det slås ned på produkter och lösningar hej vilt i programet men sen kan man läsa om att det här helt ok grejer och så som man gör samt att det som fixar upp i efterhand verkar kunna göra diverse fel själva också.

Mycket underligt program det här.....utgår dom helt krasst ifrån att svenska befolkningen är totalt okunniga eller?
Jag klarar inte av att se fuskbyggarna, igår (eller när det nu gick) så råkade jag se några minuter när filmen vi tittade på var pausad för toalettbesök, så det enda jag såg var Timell som klagade på "plastskräp" och farligt+förbjudet byggskum.. det räckte för att jag skulle byta kanal och titta på reklam på någon annan kanal istället.

Det är så extremt vinklat och skruvat så jag blir bara förbannad hela tiden, visst är många av hantverkarna svin och klantar, men någon måtta på "journalismen" får det ändå vara tycker jag.

Och att det dessutom klankas ner på alldeles utmärkta produkter till förmån för deras sponsorer, det är droppen tycker jag.

Jag kan inte minnas att jag någonsin sett Öfvergård stå och klaga på att någon köpt material från Byggmax istället för XL-Bygg (som troligtvis är deras största sponsor, och dennes värsta konkurrent)
 
Mats Lj skrev:
viktorj
Svar: Ja det har jag vet man hur man ska göra är det enkelt men det gäller det mesta.
Hur gör du för att byta kasett utan att ta dig in till insidan av karmen?
 
Hur gör du för att byta kasett utan att ta dig in till insidan av karmen?
Demontera gummilisten som sitter på aluminiumprofilen, knäpp bort profilen den sitter på clips ( här krävs att man vet hur man ska göra), skär med en bladkniv eller liknande bort siliconeförseglingen, tryck en sugklocka mot rutan och dra ut OBS ovanstående får endast läsas av ärliga personer./MLj
 
Kan vi anse fönsterdemonteringsdiskussionen avklarad nu då? så återvänder alla till ämnet dvs programmet och innehållet som sådant.
Ska Ni absolut framföra åsikter om hur många kriminella det finns av olika slag så styrk era uppgifter med nån form av statistik i så fall, men generellt är det inte relevant i förhållande till TS ämne.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.