Jo smek ab låter ju mer som en strippklubbK knipo skrev:
Vem som helst kan kalla sig snickare. Det finns inga formella krav. Man måste kolla på referenser. Trots det blir det så att om firman har gods referenser kan man ju ändå få ett stolpskott till snickare. Min erfarenhet är att man behöver hitta en snickare (som man är nöjd med) som man altid anlitar.E Elsamimmi skrev:Jag var hos en bekant som har haft sk hantverkare till att byta tak.
Hur kan man uppge sig för att vara snickare med denna talang?
Tex har de monterat upp hängrännor utan att ta upp hål i rännan. Istället har man borrat några små hål med ett 10mm borr där det sätts igen med skräp. Dessutom fallet var åt fel håll. Skarvat rännan med 30cm för dom har enbart kört med korta rännor 3 skarvar till 7 m långt hus där sista biten blev 30 cm där det läcker redan.
Rännkrokar med långt över 1m avstånd
Vindskivorna är målade med svart slamfärg där det endast har monterats 1 vindskiva istället för dubbla.
Där det även är en skarv på en så kort tak (ca 3,5m) Skivorna är avkapade så det är inget som sticker utanför som på ett normalt sätt. Stora synliga skruvar syns överallt.
Vindskiveplåten är skruvad med stora farmarskruvar med olika avstånd 10cm -100cm
Takutsprånget är på ena sidan ca 35cm på den andra är det ca 15 cm .. Plåten räckte nog inte
När man har behövts korta plåten så har vinkelslip enbart använts.
Till ståndskiva har överbleck använts där man har skruvat 1 skruv / meter .Det är gigantiska hål in i fasaden för man har kapat av lockläkten för högt upp det är ingen tätning alls.
och som man håller hårt inte bråkar med om skit sakerD Dr Jumping Jack skrev:Vem som helst kan kalla sig snickare. Det finns inga formella krav. Man måste kolla på referenser. Trots det blir det så att om firman har gods referenser kan man ju ändå få ett stolpskott till snickare. Min erfarenhet är att man behöver hitta en snickare (som man är nöjd med) som man altid anlitar.
Precis, som man litar på och betalar vad som krävs och alltid tar korrekt betalt. Därför behövs inga offerter eller andra diskussioner.
Alltså, fy fan vilka bedragare. Hur kan i princip alla skrån kräva utbildning och licenser, ha kontroller från myndigheter osv men inte snickare? Han skulle inte klara ett test som gerning, om ens att kunna dra i en skruv. Förstör för alla riktiga yrkesmän.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden