T TobiasHolmer skrev:
E Elsamimmi skrev:Jag var hos en bekant som har haft sk hantverkare till att byta tak.
Hur kan man uppge sig för att vara snickare med denna talang?
Tex har de monterat upp hängrännor utan att ta upp hål i rännan. Istället har man borrat några små hål med ett 10mm borr där det sätts igen med skräp. Dessutom fallet var åt fel håll. Skarvat rännan med 30cm för dom har enbart kört med korta rännor 3 skarvar till 7 m långt hus där sista biten blev 30 cm där det läcker redan.
Rännkrokar med långt över 1m avstånd
Jag Anlitade DC Bygg i Väst AB / David Callarsson Bygg i Väst AB. Blev inte ordning på eländet förrän jag tog dit en opartisk besiktnings man! Läckande takrännor, Bakfall, Mögelventiler där tjärpaen ligger över ventilations öppningarna . Tyvärr så är det väl få som vågar hänga ut fuskbyggarna.
Vindskivorna är målade med svart slamfärg där det endast har monterats 1 vindskiva istället för dubbla.
Där det även är en skarv på en så kort tak (ca 3,5m) Skivorna är avkapade så det är inget som sticker utanför som på ett normalt sätt. Stora synliga skruvar syns överallt.
Vindskiveplåten är skruvad med stora farmarskruvar med olika avstånd 10cm -100cm
Takutsprånget är på ena sidan ca 35cm på den andra är det ca 15 cm .. Plåten räckte nog inte
När man har behövts korta plåten så har vinkelslip enbart använts.
Till ståndskiva har överbleck använts där man har skruvat 1 skruv / meter .Det är gigantiska hål in i fasaden för man har kapat av lockläkten för högt upp det är ingen tätning alls.
men alltså SERIÖST!! Har han fäst ena sidan av balkongen I FÖNSTERKARMEN?!?!hscn skrev:
Mycket dumt har jag sett — varav mycket åstadkommits av mig själv — men det här tar någon slags pris...
Som "grädde på moset" är hela härligheten stödd på två stolpar med väldigt udda placering på mitten av balkonggolvets kortsidor.ricebridge skrev:
Undrar varför? Tveksam infästning mot huset? Hur blir det med utsikt och fönsteröppning på bottenvåning? Stolparna verkar väldigt nära.
Förhoppningsvis är det glasskivor på räcket men det höjer i så fall inte på något sätt den estetiska standarden.
Tyskar är ju kända som ordentliga. Undrar om han blivit landsförvisad