15 381 läst · 44 svar
15k läst
44 svar
Funktionellt kök på en vecka, en byggdagbok.
En fas till spisen kunde märkas med blå krympslang en bit av kabeln som sticker fram. Och då har du två faser och en nolla. Och sen som gorocco föreslog dra in en extra kabel i ett annat rör så du har dom faser och noll kablar som du behöver. kan vara lite snyggare än en fet kabel i taket genom hallen.
Oerhört starkt gjort att fixa ett helt kök nästan ensam på en vecka, och att dessutom lyckas hålla en budget på 22.000:- måste ses som en bedrift i klass med en Everest-bestigning.
Och snyggt vart det också.
Grattis till det nya köket!
Och snyggt vart det också.
Grattis till det nya köket!
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Bra jobbat!
Men jag tycker mest att det är tecken på humor och gott humör när ni skriver
"Funktionellt kök på en vecka" men samtidigt
"lever på färdigmat som värms i mikron i tvättstugan"
Särskilt funktionellt kan det ju inte vara.
Bara i princip alltså, eller?
Men jag tycker mest att det är tecken på humor och gott humör när ni skriver
"Funktionellt kök på en vecka" men samtidigt
"lever på färdigmat som värms i mikron i tvättstugan"
Särskilt funktionellt kan det ju inte vara.
Bara i princip alltså, eller?
Ja, jag hade sådant flyt att det passade perfekt. Jag letade i över ett år på nätet och till slut så hittade jag detta som hade exakt rätt mått för mitt projekt (och dessutom luckor som finns kvar i sortimentet) . Det blev till och med lite skåp och lådhurtsar över. Lite har jag sålt och lite ska upp i tvättstugan.surfarn skrev:
I helgen har vi köpt kakel, fix och fog. Hoppas att det åker upp nästa helg. Elektrikern har dessutom varit på plats och kopplat in elen, så nu har vi brassat mat också. Missade att hällen vi fick med var induktion, så vi måste köpa lite fler kokkärl framöver, några vi hade var magnetiska, så vi klarar oss.
Har dessutom sålt av med den gamla spisen (600 kr), en lådhurts som blev över (300 kr) och diskmaskinen (1 500 kr).
Jag såg att någon efterfrågade en inköpslista, jag ska se om jag kan fixa något sådant i veckan.
Har dessutom sålt av med den gamla spisen (600 kr), en lådhurts som blev över (300 kr) och diskmaskinen (1 500 kr).
Jag såg att någon efterfrågade en inköpslista, jag ska se om jag kan fixa något sådant i veckan.
Imponerande!! Snabbt och snyggt!!
Husägare
· Östergötland
· 24 inlägg
Mycket bra jobbat! Till intäktssidan kan du också lägga panten från de kalla!
/Erik
Dessutom, riktigt kul med din första bild "före" som till och med har disken kvar
/Erik
Dessutom, riktigt kul med din första bild "före" som till och med har disken kvar
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden