Angående kabeln i taket så brukar man inte gå rakt över taket utan man brukar försöka hålla sig till rummets kanter. Kabeln blir så väldigt iögonfallande annars.

Sent from my GT-S5690 using Byggahus
 
Bra pris! Köket ser jättebra ut för den lilla pengen!
 
Patrik_Hed skrev:
Angående kabeln i taket så brukar man inte gå rakt över taket utan man brukar försöka hålla sig till rummets kanter. Kabeln blir så väldigt iögonfallande annars.

Sent from my GT-S5690 using Byggahus
Ja, tyvärr så tillät inte planlösningen något annat alternativ. Det andra alternativet hade varit att klammra kabel på i stort sett hela nedervåningen, och det tyckte jag inte det var värt.
 
Måla in kabeln efter du fyllt ut mellan kabel och tak med målarfog så "försvinner" den.....det är skuggan man ser och inte kabeln....
För övrigt snyggt och snabbt gjort kök :D
 
Varför inte fräsa in den i taket?
 
Måste vara den dyraste och bästa budgetrenovering jag sett :)
 
Riktigt bra jobbat, det där kan du vara stolt över!
 
eller en kabelkanal?
 
Snajdigt, härligt jobbat :)
 
Hade varit kul om du la ut en shopping lista =)
 
Räckte 22 papp även till verktygen?
 
Nice jobbat, men jag såg du frågade någonstans om sågsnittet där hällen ligger, och ALLA råa ytor bör du täta med någon form av tätmassa/silicon så det inte riskerar svälla när det kryper in vatten där.
 
  • Gilla
Joco_
  • Laddar…
En riktig värdehöjare!

Bra jobbat
 
S
Elektrikern skulle kunna prova att dra 2,5 kvadrat i något annat rör, typ kyl, diskmaskin om de är egna matningar och då få med en extra fas till ugnen om det var möjligt.
Den befintliga spismatningen kan han då behålla och bara skifta en fas mot nolla i centralen.
Skulle det fungera så slipper ni klamra en kabel genom hela huset.
 
Mycket snyggt gjort till små pengar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.