H
H hul skrev:
Bara för info så gör du fel om du använder detta tillväga gångsättet.
du ska snarare göra tvärtom först kolla på tillverkarens och konstruktörens tillvägagångssätt och sedan med AMA.

annars uppfyller du inte fackmannamässigt utförande (eller snarare de kan bli att du inte gör det)
vännen innan du var född pysslade jag med detta. så kom inte med fackmannamässigt utförande. du ser ju inte ens skillnad på ett I och ett L

H
henke_benke skrev:
vännen innan du var född pysslade jag med detta. så kom inte med fackmannamässigt utförande. du ser ju inte ens skillnad på ett I och ett L
tyvärr har ju ålder inget med kompetens att göra.

men de är fortfarande fakta att gör man i den ordningen som du säger så finns risken att man inte uppfyller svenska standarder och då inte fackmannamässigt utförande.
Och om du nu jobbat med detta innan jag föddes borde du veta detta, annars är de skrämmande.

H
H hul skrev:
tyvärr har ju ålder inget med kompetens att göra.

men de är fortfarande fakta att gör man i den ordningen som du säger så finns risken att man inte uppfyller svenska standarder och då inte fackmannamässigt utförande.
Och om du nu jobbat med detta innan jag föddes borde du veta detta, annars är de skrämmande.
skall du gnälla på mig om fackmannamässigt utförande så får du skriva det någon annanstans. här gäller det ts fråga.

Anna_H Anna_H skrev:
jag kan informera om att det är sjukt störande när det kvittrar i badrummet.
Va? Jag tycker det låter som en trevlig idé :)

Våran kaminskorsten är plåt hela vägen och nog inte så lätt att bygga bo i.
en dag satt katterna och stirrade på kaminen oavbrutet, så till slut öppnade vi luckan och kikade.
Ut flög en sotsvart stare och försökte ta sig ut genom närmaste fönsterruta.
Hustrun fick tag på staren och släppte ut den genom dörren.

I avloppsventilationen har det mig veterligen inte fallit ner något.
Men om så vore är det ju fall på ledningarna ända ut till trekammarbrunnen.

H
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Va? Jag tycker det låter som en trevlig idé :)

Våran kaminskorsten är plåt hela vägen och nog inte så lätt att bygga bo i.
en dag satt katterna och stirrade på kaminen oavbrutet, så till slut öppnade vi luckan och kikade.
Ut flög en sotsvart stare och försökte ta sig ut genom närmaste fönsterruta.
Hustrun fick tag på staren och släppte ut den genom dörren.

I avloppsventilationen har det mig veterligen inte fallit ner något.
Men om så vore är det ju fall på ledningarna ända ut till trekammarbrunnen.
så fallet till din trekammabrunn hjälper mot att fåglar bygger bo i avloppsluftningen. intressant. förklara

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
henke_benke skrev:
så fallet till din trekammabrunn hjälper mot att fåglar bygger bo i avloppsluftningen
Nej, det har jag inte sagt. Det är nog ingen fågel som vill bo i avluftningen, med öppet upp mot stjärnhimlen.

Fågelresonemanget gällde skorstenar som är taktäckta.

H
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Nej, det har jag inte sagt. Det är nog ingen fågel som vill bo i avluftningen, med öppet upp mot stjärnhimlen.

Fågelresonemanget gällde skorstenar som är taktäckta.
överallt där det kommer värme vill dom bo. därför sätter många nät

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Staffans2000
Hur har det gått?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.