9 816 läst · 67 svar
10k läst
67 svar
Fundering kring vad som är på taket
vännen innan du var född pysslade jag med detta. så kom inte med fackmannamässigt utförande. du ser ju inte ens skillnad på ett I och ett LH hul skrev:
tyvärr har ju ålder inget med kompetens att göra.henke_benke skrev:
men de är fortfarande fakta att gör man i den ordningen som du säger så finns risken att man inte uppfyller svenska standarder och då inte fackmannamässigt utförande.
Och om du nu jobbat med detta innan jag föddes borde du veta detta, annars är de skrämmande.
skall du gnälla på mig om fackmannamässigt utförande så får du skriva det någon annanstans. här gäller det ts fråga.H hul skrev:tyvärr har ju ålder inget med kompetens att göra.
men de är fortfarande fakta att gör man i den ordningen som du säger så finns risken att man inte uppfyller svenska standarder och då inte fackmannamässigt utförande.
Och om du nu jobbat med detta innan jag föddes borde du veta detta, annars är de skrämmande.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Va? Jag tycker det låter som en trevlig idéAnna_H skrev:
Våran kaminskorsten är plåt hela vägen och nog inte så lätt att bygga bo i.
en dag satt katterna och stirrade på kaminen oavbrutet, så till slut öppnade vi luckan och kikade.
Ut flög en sotsvart stare och försökte ta sig ut genom närmaste fönsterruta.
Hustrun fick tag på staren och släppte ut den genom dörren.
I avloppsventilationen har det mig veterligen inte fallit ner något.
Men om så vore är det ju fall på ledningarna ända ut till trekammarbrunnen.
så fallet till din trekammabrunn hjälper mot att fåglar bygger bo i avloppsluftningen. intressant. förklaraKnockOnWood skrev:Va? Jag tycker det låter som en trevlig idé
Våran kaminskorsten är plåt hela vägen och nog inte så lätt att bygga bo i.
en dag satt katterna och stirrade på kaminen oavbrutet, så till slut öppnade vi luckan och kikade.
Ut flög en sotsvart stare och försökte ta sig ut genom närmaste fönsterruta.
Hustrun fick tag på staren och släppte ut den genom dörren.
I avloppsventilationen har det mig veterligen inte fallit ner något.
Men om så vore är det ju fall på ledningarna ända ut till trekammarbrunnen.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg