Sen är ju frågan huruvida utedelen ska stå 7-9 cm ovan mark, alltså om den ska stå på något förhöjt och inte en jämn gjuten platta?
 
MrJay
4 40talshuset skrev:
Sen är ju frågan huruvida utedelen ska stå 7-9 cm ovan mark, alltså om den ska stå på något förhöjt och inte en jämn gjuten platta?
Men alltså allvarligt, du ville göra exakt som bilden och där framgår det väldigt tydligt att utedelen ligger ca. 10cm ovan mark
 
B
Tycker det ser ut som leca-block. Tycker man inte om finishen kan man ju slamma dem. Lätta att kapa, billiga också.

Höjden är väl mest för att få upp det från marken, från snö och kondensvatten.

Tänk på att få dem i nivå, och kolla gärna efter ngt år, så aggregatet står rakt.
 
  • Gilla
40talshuset
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Men alltså allvarligt, du ville göra exakt som bilden och där framgår det väldigt tydligt att utedelen ligger ca. 10cm ovan mark
Nej, jag tänkte göra som på bilden EFTERSOM jag tolkat att den skulle upp ett antal cm. Därav ställde jag en fråga om mitt antagande stämmer eftersom flera här inne gjutit en platt platta. Tycker det framgår väldigt tydligt.
 
I
Ringa o fråga dem men 99,9% av installationerna jag sett har varit på plattor eller gjutet fundament. Däremot pumpar som hänger på väggarna brukar endast ha 2 konsoler men det beror troligen främst på enkelhet.

Tror ärligt talat inte det spelar någon större roll så länge som man får upp den en but från grus och lera. Uteseende mässigt är gjutet fundament klart snyggast enligt mig men såklart en smaksak.
 
H
Gjut en riktig betongplatta som ni ställer utedelen på.

Har ni aldrig sett hur trädgårdsplattor ser ut efter 10 år. Då börjar dom slå sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.