10 151 läst · 50 svar
10k läst
50 svar
Frysen vill inte bli kall
Hej
Vår frys av samma märke betedde sig likadant, hjälpte med en manuell avfrostning, enl servicefirman blev det någon propp som gjorde att mediet inte cirkulerade. Minns jag rätt så lät den lite annorlunda med. Men som sagt efter det så fungerade den igen.
Vår frys av samma märke betedde sig likadant, hjälpte med en manuell avfrostning, enl servicefirman blev det någon propp som gjorde att mediet inte cirkulerade. Minns jag rätt så lät den lite annorlunda med. Men som sagt efter det så fungerade den igen.
Medlem
· östergötland
· 212 inlägg
Tror fan jag fixa det!!
Får se om den vill högre än 15 grader märker jag om några timmar men fläkten snurra inte förut och nu hör jag den iaf..
Dock märkte jag att den där koppar röret var riktigt Till plattat men får se hur de kommer bli!
Får se om den vill högre än 15 grader märker jag om några timmar men fläkten snurra inte förut och nu hör jag den iaf..
Dock märkte jag att den där koppar röret var riktigt Till plattat men får se hur de kommer bli!
Medlem
· östergötland
· 212 inlägg
Den tikar på iaf nere i -20 grader var många dagar sen sist det var så kallt!
Skön känsla att inte behöva punga ut 17k för kyl o frys eller ta hit nån mekaniker!
Får hoppas de håller i sig bara hehe!
Tack för alla tips o hjälp.
Skön känsla att inte behöva punga ut 17k för kyl o frys eller ta hit nån mekaniker!
Får hoppas de håller i sig bara hehe!
Tack för alla tips o hjälp.
Medlem
· östergötland
· 212 inlägg
Idag märkte jag att temperaturen var på 16 grader.
Öppna försiktigt dörren och hörde inte fläkten.
Jag tog bort ovansidan igen och tog bort och satte ditt fläkten igen och sen hörde jag den snurra igen.
Men temperaturen har sjunkit till 13 grader nu men jag hör ändå fläkten snurra..
Tycker inte den borde ha gått ner 3 grader, isåfall tvärtom?
Hur långtid tar de för en gammal frys att få ner temperaturen??
Edit.
Nu helt plötsligt stutsa den upp mot 18 efter jag duscha!
Ser bra ut =) hejja....
Jag tog bort ovansidan igen och tog bort och satte ditt fläkten igen och sen hörde jag den snurra igen.
Men temperaturen har sjunkit till 13 grader nu men jag hör ändå fläkten snurra..
Edit.
Ser bra ut =) hejja....
Redigerat:
en tom frys från +22C till -18C ca 4hF Fredrikkarlsson1992 skrev:Idag märkte jag att temperaturen var på 16 grader.
Edit.
Ser bra ut =) hejja....
Medlem
· östergötland
· 212 inlägg
Den gick ner till - 24 igen.
Men det känns som att fläkten slutar fungera ibland..
Nu är den nere på - 21
Öppnar jag dörren hör jag inte ljudet av fläkten..
Är orolig den kommer vissa - 5 typ imorgon bitti..
Varför håller fläkten på strular?
Det är ingen is på den eller så..
Men det känns som att fläkten slutar fungera ibland..
Nu är den nere på - 21
Öppnar jag dörren hör jag inte ljudet av fläkten..
Är orolig den kommer vissa - 5 typ imorgon bitti..
Varför håller fläkten på strular?
Det är ingen is på den eller så..
Medlem
· östergötland
· 212 inlägg
Nu nere på - 18
Vet ej om det är klapp ellee något som gör att den stannar för det är iaf ingen is på fläkten.
Fick den och börja snurra nu iaf igen..
Men kan ju inte ha det så här hela tiden..
Vad kan problemet göra?
Den där frigolit delen som är ovanför vad händer om man tar bort den?
Vet ej om det är klapp ellee något som gör att den stannar för det är iaf ingen is på fläkten.
Fick den och börja snurra nu iaf igen..
Men kan ju inte ha det så här hela tiden..
Vad kan problemet göra?
Den där frigolit delen som är ovanför vad händer om man tar bort den?
Jag har en EUF 2300 som jag bytte fläkt på för någon månad sen. Jag hade ut den gamla fläkten för ett par år sedan och provkörde på bänk och den gick trögt och ville inte starta men när den snurrat ett tag så satte jag tillbaka den och sen har den funkat till nyligen. Jag hade köpte en ny fläkt efter första demonteringen så den hade jag hemma. Nu vill dock inte tempen gå ner som den ska. Det stannar vid -11-14 grader ungefär. Det skumma är att kompressorn inte går hela tiden, den cyklar och reglerar liksom in sig där trots att jag sätter börvärdet till -24. Jag har kollat med termometer att jag har -12 ungefär. Jag drog ur sladden en kort stund idag och då visade plötsligt displayen -20. Kort därefter var det tillbaka på "normala" -12 på displayen.
det går åt helv--e om du tar bort frigoliten, den är en avgörande del för funktionen.F Fredrikkarlsson1992 skrev:
byt fläkt eller ta isär och rengör den
Medlem
· östergötland
· 212 inlägg
Jaha, då får jag fixa till det när jag är ledig!electroluxaren skrev:
Kör utan nu och då fungerar den bra!
Du snackar om att det går åt helvete el?
Eller vad är det som går åt!? =p
frigoliten isolerar den kalla modulen uppåt och styr luften igenom förångarenF Fredrikkarlsson1992 skrev:
utan denna kommer luften gå förbi förångaren ju mer täppt den blir av frost samt att kylan då går uppåt och utåt istf ner i frysutrymmet.
ojämn temperatur och höga driftskostnader får man på köpet...
ja just det avfrostningarna kommer att förlängas med risk för värmeskador på plastdetaljer