Medlem
· östergötland
· 211 inlägg
Har en frys som inte vill bli kall,den står mellan - 12 till - 14 men tror den ljuger för allt är upptinat. Tror det är - 4 ungefär.
Funderar på att öppna översta hyllan för att se om jag kan se om det är is eller något annat som gör att fläkten inte vill funka.
Men hur fan får jag upp den här luckan??
Funderar på att öppna översta hyllan för att se om jag kan se om det är is eller något annat som gör att fläkten inte vill funka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej.F Fredrikkarlsson1992 skrev:Har en frys som inte vill bli kall,den står mellan - 12 till - 14 men tror den ljuger för allt är upptinat. Tror det är - 4 ungefär.
[bild] [bild]
Vi hade också samma problem med våran frys. Det slutade med att vi fick köpa en ny.
Det som kanske kan hjälpa är. Att prova att frosta av frysen i minst 2 dagar så den får rumstemperatur. Kan vara så att fläkten fryst fast.
Vh Alexander.
Medlem
· östergötland
· 211 inlägg
Testade du att byta fläkt eller kolla om det var din fläkt som var kaos?Scsi skrev:
Medlem
· östergötland
· 211 inlägg
Hej.C cpalm skrev:
nej givetvis inte.... På telefon bad han mig frosta av frysen först och se om det avhjälpte problemet. Vilket det inte gjorde. Han kom då förbi och felsökte och upptäckte felet.
Vh Alexander
Medlem
· östergötland
· 211 inlägg
Medlem
· östergötland
· 211 inlägg
Okej, jag har försökt hitta hur man viker ner den men hittar inget ..electroluxaren skrev:
Vet inte om det är så att den har fryst för jag lyckas inte, eller gör jag fel när jag testar att dra den emot mig
Medlem
· östergötland
· 211 inlägg
Öppna upp, var ingen is på fläkten iaf.
Får la bli att köpa en ny frys och kyl.
Dom är ju ändå från 2003.
Dagens teknik håller inte längre!
Synd de inte var tvärtom och man kunde haft en extra frys i garaget! =/
Får la bli att köpa en ny frys och kyl.
Dom är ju ändå från 2003.
Dagens teknik håller inte längre!
Synd de inte var tvärtom och man kunde haft en extra frys i garaget! =/
F Fredrikkarlsson1992 skrev:Har en frys som inte vill bli kall,den står mellan - 12 till - 14 men tror den ljuger för allt är upptinat. Tror det är - 4 ungefär.
[bild] [bild]
ring service dom har fasta priser idag hos elektrolux kan inte kosta mer än 3900 oavsett vilket fel det är. Hade ett liknande fel och det var avfrostningselement som var kass. Kostade 1900F Fredrikkarlsson1992 skrev:Har en frys som inte vill bli kall,den står mellan - 12 till - 14 men tror den ljuger för allt är upptinat. Tror det är - 4 ungefär.
[bild] [bild]