En hel del återstår men stommen är nu på plats i vårt nybygge:

kitchen-1.jpg

Stenhus936.jpg

Stenhus939.jpg

Stenhus935.jpg

Vi väntar nu på fler vitvaror så att allt kan färdigmonteras. Alla golv ska färdigläggas och taket ska målas, m.m. Bifogar nya bilder när det är helt klart.

Riktigt snyggt!

Fräscht med vitt o rostfritt!!

Vi väntar på vårt nya kök om ett par veckor!!
Era bilder fick mej faktiskt att ändra mej ang. handtagens plaering! Hade först tänkt ha alla horisontellt men kommer nog nu att sätta dom som ni gjort, dvs. vertikalt på väggskåp, diskbänkskåp och hörnskåp och horisontellt på alla lådor och "vipluckor" samt diskmaskin! Är snyggt och nog mer praktiskt tror jag! Det är så himla bra att se olika köksmiljöer!!

Lycka till med ert snygga kök!! /Mia

Jag antar att det är klinkers på golvet? Skär man rent (från fix) med skrapa runt plattorna vid paus/avslut i läggandet?

Det ser väldigt rent och snyggt ut runt den och vi står inför samma projekt och jag undrar hur man bäst går tillväga...

A
Var hittar jag dom långa handtagen. Är också inne på att sätta dom så nämligen och då gäller det ju att dom är lååånga :)

Kvik har lååååååånga handtag.

Stommen är Noblessas Uno Crema högglans (crème färgat).

Vi hade Siematics handtagslösa vita högglansskåp i vår gamla lägenhet och jag tycker att Noblessas ytskikt är lika bra till ett betydligt bättre pris. Bromsmekanismen är också fin.

Handtagen är rejäla (är mycket förtjust i dem). Fördelen med handtag är att man slipper fläckar som fås på handtagslösa luckor. De matchar handtagen från Siemens rostfria serie perfekt.

Golven är granit 600x300x20mm. Plattorna läggs kant i kant med minimal fog så inget bruk får finnas i vägen mellan plattorna.

Bifogar bilder på det till 95% färdiga köket.

Återstår lite detaljfinish och koppla in golvsockelsugen till centraldammsugaren.

Espresson smakar suveränt. Även ugnen HB760560, induktionsspisen och ångugnen har vi hunnit uppskatta.

DSC03659.jpg

DSC03670.jpg

DSC03667.jpg

DSC03661.jpg

DSC03660.jpg

DSC03664.jpg

DSC03681.jpg

DSC03687.jpg

DSC03677.jpg

DSC03662.jpg

DSC03691.jpg

DSC03655.jpg

DSC03696.jpg

DSC03668.jpg

Snyggt som sagt. Kan du uppskatta vad köket kostade, tänkte på mtrl kostnader enbart.

Daniel

Tackar!

Materialkostnaden blev relativt hög, eftersom vi valde att inte snåla in på något vad gällde köket och dess utrustning.

..Jo, lite snålade vi eftersom vi skippade Thermex höj & sänkbara fläkt à 45.000:-.

Vitvaror ca 150.000:-
Stomme + granitbänkar ca 185.000:-

A
SH skrev:
Tackar!

Materialkostnaden blev relativt hög, eftersom vi valde att inte snåla in på något vad gällde köket och dess utrustning.

..Jo, lite snålade vi eftersom vi skippade Thermex höj & sänkbara fläkt à 45.000:-.

Vitvaror ca 150.000:-
Stomme + granitbänkar ca 185.000:-
Skit snyggt och hög lyxkänsla!

Gillar de större spottarna som sitter i taket. Var har ni köpt dem och vad är det för tillverkare?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.