41 581 läst · 155 svar
42k läst
155 svar
Från renoveringskaos till ett hem
Jag röstar för rött med vita knutar funkar alltid på landetS Sofia. skrev:Efter att ha pratat lite med min snickarkompis förbjöd han mig tillfälligt att fixa sten i hallen. Han tyckte att jag kunde njuta av att leva utan byggdamm ett tag och han har väl tyvärr rätt.
För nu kom ju våren snabbare än planerat så den sista veckan har det lagts stor energi på trädgården som fick ett dräneringsdike när jag flyttad in och en jättehög med jord från att hundgården grävdes ur som sen bara har väntat på att få lite kärlek.
Så diket är nästan färdigt, all skräp från tomten är upprensad, några vändor till tippen avklarade, tre rabatter jordfrästa och rensade. Man hinner mycket på en ledig vecka om man är på det humöret. Bilder hinner man tydligen inte med, insåg jag nu.
Nu är det dags att börja planera för fasadbyte och vilken färg huset ska få. Är inne på liggande panel, hade velat ha huset vitt men när skogen är närmsta granne kanske det är dumt? Kanske är ljusgrå bättre? Eller alggrön så syns inte smutsen så tydligt?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 014 inlägg
Våga något annat än vitt eller grått! Svart, mörkgrönt, gult, rött, blått. Fins många olika kombinationer som skulle kunna göra sig bra.
Utan att ha sett huset och omgivningarna röstar jag på svart eller gult. Med grön dörr.
Utan att ha sett huset och omgivningarna röstar jag på svart eller gult. Med grön dörr.
Svart har jag funderat på men huset är för litet för att det ska bli bra tror jag. Gult kanske skulle funka med en ljusare gulNötegårdsgubben skrev:
Det tror jag inte du behöver var orolig för. Järnvitrol ich vinröda knutar eller svartaS Sofia. skrev:
Sibirisk lärk eller cederträ?