OJ! Så flitig du blev på utsidan, när snickarkompisen "slängde" ut dig.
Alggrönt är en bra kamouflagefärg, men annars är rött vanligt i skogsmiljö.

• Gilla
Sofia.
  • Laddar…
S Sofia. skrev:
Efter att ha pratat lite med min snickarkompis förbjöd han mig tillfälligt att fixa sten i hallen. Han tyckte att jag kunde njuta av att leva utan byggdamm ett tag och han har väl tyvärr rätt.

För nu kom ju våren snabbare än planerat så den sista veckan har det lagts stor energi på trädgården som fick ett dräneringsdike när jag flyttad in och en jättehög med jord från att hundgården grävdes ur som sen bara har väntat på att få lite kärlek.

Så diket är nästan färdigt, all skräp från tomten är upprensad, några vändor till tippen avklarade, tre rabatter jordfrästa och rensade. Man hinner mycket på en ledig vecka om man är på det humöret. Bilder hinner man tydligen inte med, insåg jag nu.

Nu är det dags att börja planera för fasadbyte och vilken färg huset ska få. Är inne på liggande panel, hade velat ha huset vitt men när skogen är närmsta granne kanske det är dumt? Kanske är ljusgrå bättre? Eller alggrön så syns inte smutsen så tydligt?:crysmile:
Jag röstar för rött med vita knutar funkar alltid på landet

Våga något annat än vitt eller grått! Svart, mörkgrönt, gult, rött, blått. Fins många olika kombinationer som skulle kunna göra sig bra.

Utan att ha sett huset och omgivningarna röstar jag på svart eller gult. Med grön dörr.

S
Ja rött med röda knutar passar i skogen och är fint men jag tycker det blir för mycket sommarstuga. Vill ha en mer modern utsida tror jag :D just nu är det fjällpanel målad med plastfärg.

S
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Våga något annat än vitt eller grått! Svart, mörkgrönt, gult, rött, blått. Fins många olika kombinationer som skulle kunna göra sig bra.

Utan att ha sett huset och omgivningarna röstar jag på svart eller gult. Med grön dörr.
Svart har jag funderat på men huset är för litet för att det ska bli bra tror jag. Gult kanske skulle funka med en ljusare gul(y)

Järnvitrol som fasad mitt ute i skogen skulle kunna vara häftigt.
(y)

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
S
P Pappa1986 skrev:
Järnvitrol som fasad mitt ute i skogen skulle kunna vara häftigt.
(y)
Det har jag också varit inne på, problemet med det tror jag blir att huset kommer se fallfärdigt och risigt ut eftersom det inte är ett modernt nybygge. Det här med färg är jättesvårt...:thinking:

S Sofia. skrev:
Det har jag också varit inne på, problemet med det tror jag blir att huset kommer se fallfärdigt och risigt ut eftersom det inte är ett modernt nybygge. Det här med färg är jättesvårt...:thinking:
Det tror jag inte du behöver var orolig för. Järnvitrol ich vinröda knutar eller svarta ;)(y)
Sibirisk lärk eller cederträ?

S
P Pappa1986 skrev:
Det tror jag inte du behöver var orolig för. Järnvitrol ich vinröda knutar eller svarta ;)(y)
Sibirisk lärk eller cederträ?
Kanske inte.. tur att jag har några månader till att fundera :crysmile:

• Gilla
word och 1 till
  • Laddar…
S
Lutar mer och mer med järnvitriol, funkar gran som fasadpanel eller måste det vara sibirisk lär eller cederträ? Prisskillnaden är ju väldigt stor..

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Jag kan rek tjärvitriol på vanlig panel(gran/furu). Bättre skydd och luktar gött-i-gött-gött :)

S
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag kan rek tjärvitriol på vanlig panel(gran/furu). Bättre skydd och luktar gött-i-gött-gött :)
Kan vara värt att kolla upp, så gran och järnvitriol går inte ? :)

Jodå, men järnvitriolen har inget direkt skydd som tjärvitriolen och väldigt blaskig att måla med.

S
Sådär lite till velande har gjort att jag bestämt mig för vitt!:D nu är den stora frågan vilken bredd på den liggande panelen jag ska ha?:thinking:

S Sofia. skrev:
Det är ingen vattenbrunn, lite oklart vad det är. Men den var tom när jag tittade i den (y)
Har du sett filmen "the ring"?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.