6 493 läst · 22 svar
6k läst
22 svar
Från lada till modern skånegård
Instämmer med a.o.f. Den genuina Skånegårdsatmosfären är tyvärr borta.
Jag håller med om fönstren. De höga smala till vänster är ju hur charmiga som helst. Och man skulle kanske försökt behålla även några små. Likaså tycker jag man kunde målat den gamla putsen med roller istället för att puts över. Men jag håller inte med dig om tillagningsyta - marmorön är ju enorm, och man har två arbetsytor även på spissidan.a.o.f skrev:
Lite tråkigt att de tog bort stallfönstren. Utan sådana smådetaljer ser huset ut som vilket nybygge som helst. Sen tycker jag att sovrum med fönster åt två olika väderstreck är väldigt mycket trevligare. Köksdelen har väldigt liten bänkyta så det är inget gourmetkök utan snarare take away-kök. Fasaden med den ojämna lite mjuka känslan har blivit slätspacklad och ser ut som prefabrikerat direkt från fabrik.
Fantastiskt projekt, jag tycker avvägningarna de gjort mellan ursprungligt utseende och modern look och användbarhet är rätt. Och utgångspriset var ju en överraskning.
Ovanligt att ha en person med på mäklarbild....
Ovanligt att ha en person med på mäklarbild....
En slagning på nätet gav att denna kåk nyligen sålts för 6 000 000:-, Jag kan inte tycka annat än att det var prisvärt.
Kanske svårt att uppfatta storleken på köksöns, storlek är 3700x1250mm och det finns totalt 24 stycken lådor fyra skåp samt vaskskåp. Så riktigt med förvaring.a.o.f skrev:
Lite tråkigt att de tog bort stallfönstren. Utan sådana smådetaljer ser huset ut som vilket nybygge som helst. Sen tycker jag att sovrum med fönster åt två olika väderstreck är väldigt mycket trevligare. Köksdelen har väldigt liten bänkyta så det är inget gourmetkök utan snarare take away-kök. Fasaden med den ojämna lite mjuka känslan har blivit slätspacklad och ser ut som prefabrikerat direkt från fabrik.
Det allra flesta av sidorna är orginalputs som har lagats och målats med silikatfärg. Däremot var södersidan (uteplats) så pass dålig att allt fick knackas ner och putsas om.elpaco skrev:
Jag håller med om fönstren. De höga smala till vänster är ju hur charmiga som helst. Och man skulle kanske försökt behålla även några små. Likaså tycker jag man kunde målat den gamla putsen med roller istället för att puts över. Men jag håller inte med dig om tillagningsyta - marmorön är ju enorm, och man har två arbetsytor även på spissidan.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Söker delar till faktum rationell Ikea låda från 2008
Kök -
Coola ladan från Grand Designs till salu
Bloggkommentarer -
Byggt sandlåda från harald nyborg - vad ska denna delen användas till?
Trädgård allmänt -
Kan jag ta sand från egen tomt till sandlåda?
Trädgård allmänt -
Sand till sandlåda från naturen?
Trädgård allmänt
Populärt i forumet
-
Förvandlar tvåan i Vasastan till femma - “tiny house i lägenhetsformat”
Artikelkommentarer -
KTH-student avslöjar allvarliga brister i Verisures hemlarm
Artikelkommentarer -
Länsstyrelsen: Attefallshuset står 34 cm fel och måste rivas
Artikelkommentarer -
Förvandlar skolan från 1909 till färgsprakande drömhus - Husdrömmar