Man kan inte bli annat är grymt imponerad av ditt tempo!!
Och så får man itne glömma hur snyggt det blir!
 
naresjo skrev:
Man kan inte bli annat är grymt imponerad av ditt tempo!!
Och så får man itne glömma hur snyggt det blir!
Tack så jättemycket! Blir glad och peppad av all uppmuntran.

Idag har jag lagt de sista golvvärmeslangarna och de sista spångolvet på andra plan.
Har även lagt golv i större delen av v-rummet.

vrumgolv1.jpg
 
Redigerat:
Köket har varit försenat men kommer på torsdag men nu sitter alla innertak. håller på att gipsa övervångingen.

allrum2.jpg
 
Det blir kanonfint, Fredrik! Och vad DUKTIG du är - men det måste du väl fått höra av varenda människa omkring dig vid det här laget. Kan tänka mig att grannar, föräldrar och kompisar är mäkta stolta och imponerade. Har sett att du ibland undertecknar med din frus namn också, så jag ber att få hälsa till Madde som sannolikt gör grymt mycket annat med tanke på att ni fått en bebis nyligen och att NÅGON ska göra allt det där andra som du antagligen inte hinner.

Huset blir jättefint och ser lite gammalt ut redan från början. Det gillar jag! Snygga golv och fina fönster. Men gud vad ni måste längta efter inflyttning om ni inte har gjort annat än byggt, flyttat, byggt och flyttat de senaste åren (fick det intrycket av tidigare inlägg)? Själv har jag flyttat på tok för mycket det senaste 1½ året och är så sanslöst glad över att vårt hus nu äntligen står klart. Vilken lycka att få lägga sig på ett tomt, omöblerat ekparkettgolv och stirra upp i det vitmålade taket och bara NJUTA av att bygget är färdigt!
 
Stort tack Lycke, alltid roligt att få lite uppmuntran. =)
Ska hälsa från Madde också. Hon är en klippa.

I helgen har köket växt fram. I morgon ska kaklet fogas, fläkten monteras, sen är köket klart! Känns gött som hell.

kök2.jpg

kök3.jpg

koksunday.jpg
 
Om ca 2 månader börjar vi bygga upp huset igen! Äntligen måste jag säga, nu ska vi bara komma överens med LF om vad som fanns innan i huset. Råder lite olikheter om detta...
 
WOW!
När man har kollat igenom den här tråden så känner man sig lagomt dryg som har jobbat i 1.5 år och bara är nästan klar med utsidan.
( till mitt försvar kan jag ju säga att det var en halvrutten timmerstuga som allt behövde bytas på)

Imponerande arbete, dessutom blir det ju fantastiskt fint!
 
Tack så mycket "Skalman1" Kom ihåg att det tar längre tid att renovera än att bygga nytt!

Arbetsdag 93.
Idag och igår har jag haft hjälp av min snickarvän Kristoffer. Vilken skillnad när man är två! Mycket har blivit listat och trappen har kommit på plats!
Känns kanon.

trapp2.jpg

christoffer1.jpg
 
Nu är vi nyfikna på vad som har hänt sista tiden..
 
Mikael_L
Huset klart kanske ....


:D
 
har varit lite körigt senaste tiden....=dåligt med uppdateringar.

Tempot har varit sådär senaste veckan, jag och familjen är sjuka.
Men imorgon är huset klart! då återstår bara städningen.

uppdaterar med bilder så snart tid och ork finns.

Tack alla ihärdiga trådspanare :)
 
Men shit pommes frites vilken fart det har gått att bygga ert hus.

Vårat som brann 2/1-09 är fortfarande inte klart och då har vi haft byggfirma här varenda dag i princip sen branden. Vårt hus ser ju nästan ut som ert och jag börjar nog fundera på om det inte gått snabbare att slagit omkull resterna av vårt hus som blev kvar...

Det tog väl framåt maj i fjol innan vi började bygga uppåt och inte neråt och sen har det byggts vidare.
Känns som om ni kört förbi oss ordentligt i tempo.

Hur många mantimmar är nerlagt på bygget? Vore intressant att veta inför vårt byggmöte på tisdag. Hur många kvm?
 
Cheesus skrev:
Men shit pommes frites vilken fart det har gått att bygga ert hus.

Vårat som brann 2/1-09 är fortfarande inte klart och då har vi haft byggfirma här varenda dag i princip sen branden. Vårt hus ser ju nästan ut som ert och jag börjar nog fundera på om det inte gått snabbare att slagit omkull resterna av vårt hus som blev kvar...

Det tog väl framåt maj i fjol innan vi började bygga uppåt och inte neråt och sen har det byggts vidare.
Känns som om ni kört förbi oss ordentligt i tempo.

Hur många mantimmar är nerlagt på bygget? Vore intressant att veta inför vårt byggmöte på tisdag. Hur många kvm?
har lite svårt att uppskatta antal timmar men skall räkna på det och återkomma innan tisdag.

huset är 160 kvm 1,5 plan.
 
Här kommer lite bilder från grovstädningen som gjordes den 5 mars.
OBS. Arbetade ca 110 arbetsdagar, 8 - 12 timmar per dag.

5mars5.jpg
5mars7.jpg
5mars3.jpg
5mars10.jpg
5mars6.jpg
5mars8.jpg
5mars4.jpg
5mars2.jpg
5mars1.jpg
 
Här kommer lite bilder från grovstädningen som gjordes den 5 mars.
OBS. Arbetade ca 110 arbetsdagar, 8 - 12 timmar per dag.

5mars5.jpg
5mars7.jpg
5mars3.jpg
5mars10.jpg
5mars6.jpg
5mars8.jpg
5mars4.jpg
5mars2.jpg
5mars1.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.