Har sagt det förrut, säger det igen, F*N VAD SNYGGT och JÄKLIGT BRA JOBBAT!!!
En liten fråga bara, kommer att bli rastlös nu, när det inte längre är typ 18 timmars arbetsdagar... *ler*
 
naresjo skrev:
Har sagt det förrut, säger det igen, F*N VAD SNYGGT och JÄKLIGT BRA JOBBAT!!!
En liten fråga bara, kommer att bli rastlös nu, när det inte längre är typ 18 timmars arbetsdagar... *ler*
nu är det ju igång som vanligt med sju till fyra sedan är det ju Garage, altan, trädgård och göra färdigt stallet. :)
 
Skönt med att vara tillbaka i vardagen 7-16 eller??
En fråga bara, kan tänkas att du har fått frågan förr men det har jag missat isåfall, vad har du installerat för värme? Jord,berg eller frånluft med ftx.
Har du nå,n koll på förbrukning på pumpen?

Snygga golv också, vad är det för sort och hur många kvadrat?
Ha de gott
håge
 
håge skrev:
Skönt med att vara tillbaka i vardagen 7-16 eller??
En fråga bara, kan tänkas att du har fått frågan förr men det har jag missat isåfall, vad har du installerat för värme? Jord,berg eller frånluft med ftx.
Har du nå,n koll på förbrukning på pumpen?

Snygga golv också, vad är det för sort och hur många kvadrat?
Ha de gott
håge
jo, det är kanon!
Vi har satt in luft/vatten värmepump. Sedan är det från och tilllufts ventilation med en värmeåtervinning på 85%.
Förbrukningen har jag dessvärre ingen koll på.

Förutom klinkers så har vi lagt in ett laminatgolv. (vill inte lägga in ett dyrt golv för då tror jag att man är för snål för att byta i framtiden.)
Laminatgolvet är Kronotex 8mm Kastanj.
Vi har lagt det i alla rum förutom, tvättstuga, toa, badrum och kök.
 
Tack för svaret!!

Återkommer med mera hoppas jag, har problm med bygglov pga. bygghöjd och detaljplan så det kanske blir en annan variant.
håge
 
Stiligt bygge!

Får man fråga vad det är för kök du har satt in?
 
Salekärr skrev:
Stiligt bygge!

Får man fråga vad det är för kök du har satt in?
Det är ett Ballingslöv kök. Luckorna heter Studio. Vit. Svarta "vitvaror" från Bosch.
 
Skönt att se att barnet/barnen har kaklat skötbord! Börjar på Fredag med att fälla skogen som är på nyköpta halvan av tomten. Ska bli skönt att komma igång. På Tisdag börjar bygget! Nästan färdig med försäkringsbolaget med....
 
Mikael_L
Hejhå, här har det varit tyst och stilla ett slag nu ... ;)

Men det är väl mest IKEAs insexnyckel som snurrat den sista tiden. :D


Ni fick ett väldigt fint hus.
Enormt jobb du lagt ner, men jag kan tänka mig att du är toknöjd idag.

Har trädgårdsjobben börjat komma igång, eller passar du på och ta lite (välförtjänt) semester?
Er kotte är så liten, så det räcker ifall ni gör 100 kvm gräsmatta och bygger en sandlåda i år. :)

Hoppas ni alla mår bra.
 
Mikael_L skrev:
Hejhå, här har det varit tyst och stilla ett slag nu ... ;)

Men det är väl mest IKEAs insexnyckel som snurrat den sista tiden. :D


Ni fick ett väldigt fint hus.
Enormt jobb du lagt ner, men jag kan tänka mig att du är toknöjd idag.

Har trädgårdsjobben börjat komma igång, eller passar du på och ta lite (välförtjänt) semester?
Er kotte är så liten, så det räcker ifall ni gör 100 kvm gräsmatta och bygger en sandlåda i år. :)

Hoppas ni alla mår bra.
huset är färdigt så när som på ett par små saker. Det känns fantastiskt! Lilleman växer och alla mår bra.
Trädgården är färdigplanerad och nästan allt gräs är sått. Rabatter och gångar är klara. Altanen är byggd och jag har börjat så smått på garaget. (12x7m tre portar på långsidan.)
Men allt tar sin tid, måste ju hinna jobba och få in lite kulor samt umgås med familjen...

Startar en garagetråd när bygget drar igång på riktigt.

/fredrik
 
RIktigt häftig tråd, kul att läsa.

Vore kul att se lite bilder på din altan också.

Lycka till med den lille och de nya byggprojekten :)
 
Vad ska man säga, imponerande! Bra jobbat
 
Var kommer skåpluckorna som används i köket ifrån?
 
Några inlägg upp fanns svaret :)
Spoon195 skrev:
Det är ett Ballingslöv kök. Luckorna heter Studio. Vit. Svarta "vitvaror" från Bosch.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.