stefancrs stefancrs skrev:
Idag packade de ihop sina saker och avlägsnade sig från platsen.
det är ju alldeles horribelt hur de beter sig.
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Får ont i magen av att läsa denna tråd. tvi o fy hoppas det löser sig för er.
 
P Peter Petterson skrev:
Får ont i magen av att läsa denna tråd. tvi o fy hoppas det löser sig för er.
Tack. Det kommer det att göra men processen känns så onödig.
 
Håller själv på med ett bygge där det har samlats på sig lite ÄTA, men inte på några vägar lika mycket som i detta projekt. Det rör sig om saker som var tillägg för t.ex. fönstren, lägre tröskel än vad som ingick i offerten som jag inte hade tänkt på. Sen var det en extra kostnad för någon timmes takstolsberäkning som man ville ha som jag hade missat.

Denna entreprenör verkar inte riktigt frisk om jag får säga det själv, vad tjänar de på att bråka med sina kunder?

Har råkat ut för en sån innan, en rörmokare som verkade leva på att sköntaxera sina kunder med extra timmar. Fick slutfaktura på 35 timmar vilket var minst 10 timmar för mycket, samt material som var prissatt som om det vore rent guld. Första gången jag anlitade rörmokare, så detta med materialet har jag nu lärt mig, men timmarna var uppåt skogen. Slutade med att jag polisanmälde idioten för olaga hot då denne blev otroligt fräck i mun mot både mig och min fru, samt betalade jag fakturan minus de där 10 timmarna och hörde inget av dåren igen.

Fick senare reda på att personen var en fängelsekund...
/S
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
TS, hur går det för er?
 
Det är synd att så många villaägare och lägenhetsinnehavare inte har kunskap om entreprenad-juridik .t.ex. ABT 06 och AB 04 som är utmärkta regelverk mellan beställare och utförare. (.Dessvärre saknar också 90% av alla "mindre hantverksföretag" kunskaper om dessa avtal/regelverk )
Jag råder alla som ska köpa en entreprenad på t.ex. husbyggnation att använda sig av dessa kontraktsmallar problemet är att dom kan uppfattas som lite krångliga men dom reglerar det mesta i byggentreprenader. Jag råder alla som ska bygga att ta hjälp av en konsult med vana av att upprätta entreprenadkontrakt (En garanterat bra investering som gör att projektet får förutsättningar att bli som ni hoppas och till rätt pris )
Skriv ner vad ni vill ha utfört i er förfrågan till entreprenören och skriv att den ska utföras i enlighet med AB04 eller ABT 06, ge gärna en referens till liknande projekt. Om byggaren inte vill utföra arbetet med dessa regler så är han inte seriös
 
  • Gilla
AMR74 och 1 till
  • Laddar…
B Bsved skrev:
Det är synd att så många villaägare och lägenhetsinnehavare inte har kunskap om entreprenad-juridik .t.ex. ABT 06 och AB 04 som är utmärkta regelverk mellan beställare och utförare. (.Dessvärre saknar också 90% av alla "mindre hantverksföretag" kunskaper om dessa avtal/regelverk )
Jag råder alla som ska köpa en entreprenad på t.ex. husbyggnation att använda sig av dessa kontraktsmallar problemet är att dom kan uppfattas som lite krångliga men dom reglerar det mesta i byggentreprenader. Jag råder alla som ska bygga att ta hjälp av en konsult med vana av att upprätta entreprenadkontrakt (En garanterat bra investering som gör att projektet får förutsättningar att bli som ni hoppas och till rätt pris )
Skriv ner vad ni vill ha utfört i er förfrågan till entreprenören och skriv att den ska utföras i enlighet med AB04 eller ABT 06, ge gärna en referens till liknande projekt. Om byggaren inte vill utföra arbetet med dessa regler så är han inte seriös
AB och ABT används inte och får inte användas mot privatpersoner. ABS får man då använda som i princip är konsumenttjänstlagen.
 
  • Gilla
Peter Petterson och 1 till
  • Laddar…
F Frunihuset20 skrev:
TS, hur går det för er?
Hej! Det går framåt iaf, vi har hävt avtalet och bygger vidare nu. I ett betydligt bättre tempo än innan.
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
stefancrs stefancrs skrev:
Hej! Det går framåt iaf, vi har hävt avtalet och bygger vidare nu. I ett betydligt bättre tempo än innan.
men så härligt att höra! Inte kul alls att vara stillastående. Jag hoppas att det blir ett bra resultat :)
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
stefancrs stefancrs skrev:
Hej! Det går framåt iaf, vi har hävt avtalet och bygger vidare nu. I ett betydligt bättre tempo än innan.
Har ni kommit till avslut aqngående betalningen? Eller vill de fortfarande ha mer betalt?
 
H hempularen skrev:
Har ni kommit till avslut aqngående betalningen? Eller vill de fortfarande ha mer betalt?
Ingen överenskommelse har kunnat träffas, de har stått på sig i att de ska ha alla fakturor betalda till fullo.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.