T
Måne :)

• Fullmåne tydligt synlig mot en mörk natthimmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mikael_L och 7 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Wow, den bilden måste du tagit genom em stjärnkikare.

T
Ingen stjärnkikare här inte :) endast en en nikon kamera med ett "superzoom" objektiv (18-270mm) :)

Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Wow, den bilden måste du tagit genom em stjärnkikare.

Hemmakatten
Mycket vackert är det, oavsett kamera!

Ja, snart är vi där igen. Fullmåne i morgon. Denna bild är från 2014-05-16 dock...
(Jag och min pocketkamera :confused: )

Fullmåne som syns ovanför trädtopparna på en skymningshimmel.
Skapa konto

• Gilla
harry73 och 3 till
  • Laddar…
T Tobias Knutsson skrev:
Ingen stjärnkikare här inte :) endast en en nikon kamera med ett "superzoom" objektiv (18-270mm) :)
Vilken sort? jag ska köpa ett och jag stirrar mig blind på allt just nu.. finns så många och så många omdömen.. och så många prisklasser :oops:

Idag va himlen blåare än en Pripps
En klar blå himmel över ett snöbeklätt landskap med en ensam gran och några lummiga träd.
Skapa konto

• Gilla
Snailman och 6 till
  • Laddar…
T
Till den här bilden använde jag ett Tamron AF 18-270/3.5-6.3 Di II VC PZD kostar strax över 3000kr.

Annars jag ett Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 som kostar 1200kr som tar helt okej bilder :)

Ja objektiv är en djungel, själv sitter jag och funderar på att investera i ett fast 50mm objektiv eller liknande :rofl:

Snigla Snigla skrev:
Vilken sort? jag ska köpa ett och jag stirrar mig blind på allt just nu.. finns så många och så många omdömen.. och så många prisklasser :oops:

harry73
Nu går solen ner
Vintersolnedgång sett genom silhuetter av nakna träd och snöklädd mark.
Skapa konto

• Gilla
Kretikos och 2 till
  • Laddar…
T Tobias Knutsson skrev:
Till den här bilden använde jag ett Tamron AF 18-270/3.5-6.3 Di II VC PZD kostar strax över 3000kr.

Annars jag ett Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 som kostar 1200kr som tar helt okej bilder :)

Ja objektiv är en djungel, själv sitter jag och funderar på att investera i ett fast 50mm objektiv eller liknande :rofl:
Det var nog det jag 'petade' på hos Elgiganten (de tog 3495 el nått liknande) :) varit nöjd med det - allmänt?

Tagna häromdagen, innan snön kom!

Solnedgång över ett öppet fält innan snöfall.
Skapa konto

Solnedgång sett genom trädgrenar innan snöfall.
Skapa konto

• Gilla
KnockOnWood och 2 till
  • Laddar…
Microkatten
Klipp från dagens tidningar:

"Snöovädret har skapat kaos i hela landet"

"Risk för snökaos"

"SMHI har utfärdat en klass 1-varning för snöfall i Kalmar, Blekinge och Skåne län. Det väntas komma mellan fem och tio centimeter snö under fredagen"

Verkar som om danskarna har tagit tillbaks delar av Skåneland, ty här är varken snö eller kaos. Så här såg det ut för en timme sedan:
Strandvy med torrt gräs i förgrunden och en molnig himmel ovanför ett lugnt hav, inget snöfall synligt.
Skapa konto

• Gilla
Snailman och 4 till
  • Laddar…
T
Det blir helt okej bilder vid bra dagsljus men inomhus med lite ljus/ extra blixt blir det ganska dåliga bilder (kan självklart vara handhavande fel :rofl:)
Så jag ångar lite att jag köpte objektivet :)

Snigla Snigla skrev:
Det var nog det jag 'petade' på hos Elgiganten (de tog 3495 el nått liknande) :) varit nöjd med det - allmänt?

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Mikael_L
Det är bara att slå till Snigla. Så du kan ta lite läckra månbilder åtminstone. ;)

Tobias Knutsson, har du fullformatskamera, eller får du även brännviddsförlängning med objektivet?
ca 450mm är inte fy skam. ;)

Ska slå till.. på nått.. när jag kommer till "skott".. :cool:

• Gilla
Kretikos
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.