254 441 läst · 3 142 svar
254k läst
3,1k svar
FOTOTRÅD: Himlafint..
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Ja, ta det försiktigt!Kretikos skrev:
En kille jag känner var uppe och åkte Öppet Spår i Vasaloppet i måndags och fick bryta med köldskador efter 30 km.
Jag trodde i min enfald att kroppen håller sig varm när man kämpar på och blodet forsar runt i alla artärer och vener.
Men kanske de mindre kärlen i näsa, fingrar och tår stängs ner för att spara till de stora musklerna i armar och vador?
Det va bitigt idag! Barna kämpade på tappert tycker jag. Bröt åkningen efter "pappa jag känner inte tårna"KnockOnWood skrev:Ja, ta det försiktigt!
En kille jag känner var uppe och åkte Öppet Spår i Vasaloppet i måndags och fick bryta med köldskador efter 30 km.
Jag trodde i min enfald att kroppen håller sig varm när man kämpar på och blodet forsar runt i alla artärer och vener.
Men kanske de mindre kärlen i näsa, fingrar och tår stängs ner för att spara till de stora musklerna i armar och vador?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Här börjar det bli vår!
Värmen kommer, inte så kallt längre, riktigt skönt idag.
Bara 21 grader.....
Solen tittar fram..
Mysigt från arbetsfönstret..
Nackdelen är att molnen är frånvarande nu på kvällen, redan -22, får elda lite mera...
Mvh P-A
Värmen kommer, inte så kallt längre, riktigt skönt idag.
Logga in
Skapa konto
Bara 21 grader.....
Logga in
Skapa konto
Solen tittar fram..
Logga in
Skapa konto
Mysigt från arbetsfönstret..
Logga in
Skapa konto
Nackdelen är att molnen är frånvarande nu på kvällen, redan -22, får elda lite mera...
Mvh P-A