143 570 läst · 195 svar
144k läst
195 svar
Första huset köpt, Totalrenovering
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Farligt att börja kolla projekt trådar såhär på kvällarnaLewdis skrev:Jag halkade in på ditt bygge igår kväll. Det blev en lång kväll.
Jag tyckte du tänkte fel som började lägga pengar på huset, men jag har ändrat mig helt efter din resa. Hade varit intressant att höra om allt var planerat från början eller om det växt fram med tiden.
Är som alla andra otroligt imponerad av dina kunskaper. Hade velat vara så duktig men mina projekt slutar aldrig med så bra finish!
Kämpa på!
Det fick man höra mycket den först tiden när man börja och riva allt. varför man inte rev allt och började om på ny kula. Men vad är det roliga med det.
Hade bra koll från början vad det var för hus jag köpte och hade ganska bra koll på hur allt skick var på huset. Från första början var det väl inte meningen att det skulle bli en sån här omfattande renovering. Men man har ju en chans på sig att göra allt riktigt på en gång. och tid är ju det man har mest av. och har ingen tids press på när man ska flytta in.
Husägare
· Västerviks kommun
· 428 inlägg
Käre tid vilket projekt! Imponerande!
Allt håller högsta klass, är mycket imponerad av finsnickeriet också!
Sån't som inte jag överhuvudtaget har tålamod till....
Fortsatt lycka till!
Jag fortsätter följa tråden!
Allt håller högsta klass, är mycket imponerad av finsnickeriet också!
Sån't som inte jag överhuvudtaget har tålamod till....
Fortsatt lycka till!
Jag fortsätter följa tråden!
stiligt jobb!
har du koll på kassaboken, vore kul om du ger en hint om hur mycket du plöjt ner hittills..
(nu har jag inte läst alla inlägg men jag gillar att din "stereogrejj" är med på flertalet bilder )
har du koll på kassaboken, vore kul om du ger en hint om hur mycket du plöjt ner hittills..
(nu har jag inte läst alla inlägg men jag gillar att din "stereogrejj" är med på flertalet bilder )
Sälja huset! är ni inte kloka! :x Vill nog bo ett par år efter allt är klart. Haha
Ekonomist sett så ligger vi väl ganska bra till, hittills inte lagt ut mer totalt än vad det skulle kosta att köpa en kåk i samma storlek som inte är renoverad på några år
Då kör vi lite mer i kammaren och det är spegelpanelen som står på agendan.
Det första som görs är att speglarna limmas ihop en och en, För att sedan byggas ihop med varandra.
Och vare vägg byggs ihop till en del innan den monteras på väggen.
Här kommer rotdosor väl till pass då man kan anpassa uttagen till speglarna
Så då var den på plats, Så nu är det dax att börja lägga in ett golv
Här pressar vi hop golvplankorna med en domkraft för att få ihop det vad det går, inga springor här inte i första taget
Nu är man kollar på golvet skulle man inte kunna gissa att det legat ute i en bod och skicket på dom inte var av det bästa men det ligger runt 100 timmars jobb bakom det också
Men som en avslutning på denna gång så har tillverkningen av fönsterbågarna börjat till övervåningen
Ekonomist sett så ligger vi väl ganska bra till, hittills inte lagt ut mer totalt än vad det skulle kosta att köpa en kåk i samma storlek som inte är renoverad på några år
Då kör vi lite mer i kammaren och det är spegelpanelen som står på agendan.
Det första som görs är att speglarna limmas ihop en och en, För att sedan byggas ihop med varandra.
Och vare vägg byggs ihop till en del innan den monteras på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Här kommer rotdosor väl till pass då man kan anpassa uttagen till speglarna
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Så då var den på plats, Så nu är det dax att börja lägga in ett golv
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Här pressar vi hop golvplankorna med en domkraft för att få ihop det vad det går, inga springor här inte i första taget
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu är man kollar på golvet skulle man inte kunna gissa att det legat ute i en bod och skicket på dom inte var av det bästa men det ligger runt 100 timmars jobb bakom det också
Men som en avslutning på denna gång så har tillverkningen av fönsterbågarna börjat till övervåningen
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Sakta men säker går det framåt på bygget, senaste tiden har det hänt lite på övervåningen. Kammaren börjar bli klar, bilder på det tar vi lite senare
Då har det reglas för väggarna mot toan och sovrummet och skivorna sitter på väggen
Toa del till vänster och blivande sovrummet till höger
Duschväggar och toan på plats. Badkaret är även det på plats och gamla gjutjärns tassar sitter monterat efter drygt två dagars jobb "för vi har ju inget annat att göra"
På nedre våningen är det nästan bara målningen kvar nu och tapetsering, så nu börjar det kännas som att man ska kunna flytta in snart
Då har det reglas för väggarna mot toan och sovrummet och skivorna sitter på väggen
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Toa del till vänster och blivande sovrummet till höger
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Duschväggar och toan på plats. Badkaret är även det på plats och gamla gjutjärns tassar sitter monterat efter drygt två dagars jobb "för vi har ju inget annat att göra"
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
På nedre våningen är det nästan bara målningen kvar nu och tapetsering, så nu börjar det kännas som att man ska kunna flytta in snart