14 490 läst · 201 svar
14k läst
201 svar
Första åtalet mot ockerhyra vid andrahandsuthyrning
Glöm inte backventil på avloppet om du köper på Enskedefältet. Annars kommer jag…AndersMalmgren skrev:
Nu har jag inte statistiken framför mig men jag är övertygad att allmännyttan står för överlägset flest utförsälningar/ombildningar. Jag menade att allmännyttan såldes till underpris av främst politiska skäl.P Peter787 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 375 inlägg
Urholka inte äganderätten ännu mer.G Daniel_JE skrev:Samma där jag bor äldre hus rivs och upp kommer nya mindre vackra parhus istället. Men det är väl så det blir när marken är värd 2-3 gånger mer än huset.
Om alla skulle göra samma sak så skulle ju alla fina villa områden i Stockholm vilket försvinna tillslut.
Dags att sluta ge ur rivningslov åt höger och vänster.
Renoverare
· Stockholm
· 18 375 inlägg
Där anser jag att du har totalt fel, självklart ska fastighetsägaren fritt styra över sin fastighet, behöver stat och kommun expropiera må vara ett undantag men om jag vill sälja eller riva eller bygga till för att fullt utnyttja fastighetens förutsättningar är min sak och samhället får ha sina synpunkter i detaljplan, rivningslov och bygglov men ska förövrigt ge fan i privata angelägenheter.AndersMalmgren skrev:
Jag har ingen aning om vem som står för flest försäljningar/ombildningar, ej heller om allmännyttan har sålt till "underpris" eller inte, men om det senare har gjorts av politiska skäl så antar jag att det var för att uppfylla vallöften.makhno_ skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 375 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 375 inlägg
Det är alldeles för lätt komma runt detaljplan och bygglov tyvärr. Krävs bara lite kontakter på kommunF fribygg skrev:Där anser jag att du har totalt fel, självklart ska fastighetsägaren fritt styra över sin fastighet, behöver stat och kommun expropiera må vara ett undantag men om jag vill sälja eller riva eller bygga till för att fullt utnyttja fastighetens förutsättningar är min sak och samhället får ha sina synpunkter i detaljplan, rivningslov och bygglov men ska förövrigt ge fan i privata angelägenheter.
Vill du hindra byggandet på en fastighet är den enda rimliga lösningen att du köper fastigheten.AndersMalmgren skrev:
Respektera äganderätten!