A atomlab skrev:
Deras fönster är dock större. Men råge. Flera utav de som bor högre upp har även diplomats villor i Djursholm och Saltsjöbaden. Nu är dock inte det något tecken på smak. Men skulle påstå att alla ha bättre öga för kvalité än vad både du och jag har och ingen klagar direkt på standarden i Tornen.
Fönster med aluminiumprofil och noll snickarglädje. Ingen med smak vill bo så, min åsikt. Men kanske kan sluta älta det där, OT

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fönster med aluminiumprofil och noll snickarglädje. Ingen med smak vill bo så, min åsikt. Men kanske kan sluta älta det där, OT
Ja, det vore ju lämpligt. Alla är inte födda med silversked ( i ditt fall kanske guldsked) i mun och kan välja om de vill bo så "smaklöst" eller inte.

• Gilla
Rasputitsa och 1 till
  • Laddar…
Jag är liberalkonservativ, liberal i ekonomiska frågor, konservativ i nästan alla andra. Förutom aborträtt osv självfallet.

Enda modellen som fungerar, man kan inte ha fri marknad på allt. Fri marknad fungerar inte när 99 procent av marknaden består av idioter
När jag var ny på byggahus tänkte jag att AndersMalmgren verkar vara en skön snubbe, han är ju uppenbarligen så självironisk hela tiden.... :crysmile:

• Haha
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
L lat skrev:
Ja, det vore ju lämpligt. Alla är inte födda med silversked ( i ditt fall kanske guldsked) i mun och kan välja om de vill bo så "smaklöst" eller inte.
Fast köper man bostadsrätt i Norra tornen så är man nog född med silver- eller guldsked in munnen. Inga förmildrande omständigheter där.

• Haha
pmd
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Fast köper man bostadsrätt i Norra tornen så är man nog född med silver- eller guldsked in munnen. Inga förmildrande omständigheter där.
I Stockholms bostadsmarknad så är det många utan silversked som gjort sig en bostadskarriär tack vare borgarnas utförsäljning av kommunal egendom till reapris.
Och fråga Wingård vad han tycker om aluminium fönster och snickarglädje, han anses ju vara en av våra viktigaste arkitekter...

• Moderniserad bostad med stora aluminiumfönster och en terrass med pergola i trä mot ett naturligt landskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
L lat skrev:
I Stockholms bostadsmarknad så är det många utan silversked som gjort sig en bostadskarriär tack vare borgarnas utförsäljning av kommunal egendom till reapris.
Och fråga Wingård vad han tycker om aluminium fönster och snickarglädje, han anses ju vara en av våra viktigaste arkitekter...
När man ser det där förstår man vad som gick fel :crysmile:

Det där fönstret passar in lika bra som professor Moody's öga

Karaktär med brunt hår och läderkappa, har en unik ögonbindel med ett stort blått öga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
L lat skrev:
Jag gillar ett och annat av den samtida arkitekturen men där gick det fel. Undrar hur det tog sig genom PBL.

L lat skrev:
Nu var det väl inte bara borgarna som pysslade med kommunal utförsäljning..

Men men…

Smaken är som baken och faktum är att jag personligen tycker det är snyggt när man blandar gammalt med nytt som din bild visar. Inte klockrent i min smak men jag gillar verkligen djärvheten.

Personligen hatar jag områden där allt ser lika ut. Spelar ingen roll om det är villaområden eller stadsmiljö. Om vi tar folkhemmen på Enskedefältet som exempel så är det enligt mig mycket roligare nu när nästan alla lådor är utbyggda med olika varianter av tillbyggnader och takkupor.

Men smaken är som baken!

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Undrar hur det tog sig genom PBL.
Som sagt korruption är inte ovanligt på kommunalnivå

Som sagt korruption är inte ovanligt på kommunalnivå
Spännande. Så alla hus som avviker från ditt tyckande hur en stadsmiljö ska utformas har tillkommit genom misstänkt korruption?

Här kan ni som är intresserade läsa om projektet med nya bostäder runt Enskede Värdshus som kommer att rivas. Arbetet med detaljplanen startade 2016. Samråd preliminärt 2022. Tidigaste byggstart troligen 2023.

Ganska långa ledtider med andra ord. Så det gäller att dem men mutar inte hinner gå i pension..:rofl:

https://vaxer.stockholm/projekt/150-200-nya-bostader-nara-enskedefaltet/

• Gilla
  • Älska
Rasputitsa och 2 till
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Spännande. Så alla hus som avviker från ditt tyckande hur en stadsmiljö ska utformas har tillkommit genom misstänkt korruption?

Här kan ni som är intresserade läsa om projektet med nya bostäder runt Enskede Värdshus som kommer att rivas. Arbetet med detaljplanen startade 2016. Samråd preliminärt 2022. Tidigaste byggstart troligen 2023.

Ganska långa ledtider med andra ord. Så det gäller att dem men mutar inte hinner gå i pension..:rofl:

[länk]
korruption behöver inte vara rena mutor.

Ganska grova anklagelser med tanke på att det inte verkar baserat på något annat än dina personliga estetiska preferenser.

• Gilla
Liljencrantz och 4 till
  • Laddar…
Utveckla

Krille-72 Krille-72 skrev:
Utveckla
Finns massor med typer av korruption. Tex finns det exempel på folk som gått med i lokalpolitiken enbart för att forcera ett strandskydd osv.

A arkTecko skrev:
Ganska grova anklagelser med tanke på att det inte verkar baserat på något annat än dina personliga estetiska preferenser.
Finns det detaljplan i det området så har ju något skett för att forcera denna

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.