14 487 läst · 201 svar
14k läst
201 svar
Första åtalet mot ockerhyra vid andrahandsuthyrning
Renoverare
· Stockholm
· 18 375 inlägg
Fönster med aluminiumprofil och noll snickarglädje. Ingen med smak vill bo så, min åsikt. Men kanske kan sluta älta det där, OTA atomlab skrev:
Ja, det vore ju lämpligt. Alla är inte födda med silversked ( i ditt fall kanske guldsked) i mun och kan välja om de vill bo så "smaklöst" eller inte.AndersMalmgren skrev:
När jag var ny på byggahus tänkte jag att AndersMalmgren verkar vara en skön snubbe, han är ju uppenbarligen så självironisk hela tiden....AndersMalmgren skrev:
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 988 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 988 inlägg
Fast köper man bostadsrätt i Norra tornen så är man nog född med silver- eller guldsked in munnen. Inga förmildrande omständigheter där.L lat skrev:
I Stockholms bostadsmarknad så är det många utan silversked som gjort sig en bostadskarriär tack vare borgarnas utförsäljning av kommunal egendom till reapris.Claes Sörmland skrev:
Och fråga Wingård vad han tycker om aluminium fönster och snickarglädje, han anses ju vara en av våra viktigaste arkitekter...
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 988 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 988 inlägg
Jag gillar ett och annat av den samtida arkitekturen men där gick det fel. Undrar hur det tog sig genom PBL.L lat skrev:
Nu var det väl inte bara borgarna som pysslade med kommunal utförsäljning..L lat skrev:
Men men…
Smaken är som baken och faktum är att jag personligen tycker det är snyggt när man blandar gammalt med nytt som din bild visar. Inte klockrent i min smak men jag gillar verkligen djärvheten.
Personligen hatar jag områden där allt ser lika ut. Spelar ingen roll om det är villaområden eller stadsmiljö. Om vi tar folkhemmen på Enskedefältet som exempel så är det enligt mig mycket roligare nu när nästan alla lådor är utbyggda med olika varianter av tillbyggnader och takkupor.
Men smaken är som baken!
Renoverare
· Stockholm
· 18 375 inlägg
Spännande. Så alla hus som avviker från ditt tyckande hur en stadsmiljö ska utformas har tillkommit genom misstänkt korruption?AndersMalmgren skrev:
Här kan ni som är intresserade läsa om projektet med nya bostäder runt Enskede Värdshus som kommer att rivas. Arbetet med detaljplanen startade 2016. Samråd preliminärt 2022. Tidigaste byggstart troligen 2023.
Ganska långa ledtider med andra ord. Så det gäller att dem men mutar inte hinner gå i pension..
https://vaxer.stockholm/projekt/150-200-nya-bostader-nara-enskedefaltet/
Renoverare
· Stockholm
· 18 375 inlägg
korruption behöver inte vara rena mutor.Krille-72 skrev:Spännande. Så alla hus som avviker från ditt tyckande hur en stadsmiljö ska utformas har tillkommit genom misstänkt korruption?
Här kan ni som är intresserade läsa om projektet med nya bostäder runt Enskede Värdshus som kommer att rivas. Arbetet med detaljplanen startade 2016. Samråd preliminärt 2022. Tidigaste byggstart troligen 2023.
Ganska långa ledtider med andra ord. Så det gäller att dem men mutar inte hinner gå i pension..
[länk]
Renoverare
· Stockholm
· 18 375 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 375 inlägg