9 579 läst · 35 svar
10k läst
35 svar
Förslag på dimensioner
Hehe, jag jobbar en del med Flash-utveckling, så jag använder grafikfunktionerna som ingår där. Inget avancerat, men där finns vektorgrafik och lager iaf.
Att skaffa Flash för att rita altanritningar är dock fett grymt overkill, vilket som helst vektorbaserat ritprogram där man kan knappra in koordinater fungerar bra.
Att skaffa Flash för att rita altanritningar är dock fett grymt overkill, vilket som helst vektorbaserat ritprogram där man kan knappra in koordinater fungerar bra.
Jag provade Google SketchUp, men vi kom inte så bra överens.. ( mest beroende på skit bakom tangentbordet.. )
jag sökte lite på arkitektprogram, men samma där.. alla verkar vara väldigt avancerade...
jaja.. ja får fortsätta i paint ( och lite photoshop... )
Fågelperspektivet löste jag relativt lätt me lite klipp å klistra, men de e ju inget mot era bilder i 3D..
jag sökte lite på arkitektprogram, men samma där.. alla verkar vara väldigt avancerade...
jaja.. ja får fortsätta i paint ( och lite photoshop... )
Fågelperspektivet löste jag relativt lätt me lite klipp å klistra, men de e ju inget mot era bilder i 3D..
Redigerat:
Prova annars Microsoft Visio, testade det för ett par år sedan. Det är ju egentligen inte ett ritprogram, men man kan rita rektanglar och kuber och så har man ett rutnät som man kan "snappa" mot, så att bitarna man ritar blir lika stora. Sen går det också att kopiera rektanglar och flytta på dom. Väldigt basic, men enkelt som man vill göra 2D-skisser.
Tror att SketchUp är ett bra program om man bara ger det lite tid. Jag testade också i en halvtimme, sen avinstallerade jag det. Men det beror bara på att jag är så van att jobba i ett annat program att jag inte har tålamod när jag inte får till det direkt i ett nytt program.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Dubbelcarport med förråd - Dimensionering limträbalk
Utbyggnad och tillbyggnad -
Förslag på dykertpistol
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Egen byggställning - dimensioner
Byggmaterial & Byggteknik -
Vattenfall - rätt dimensioner?
Trädgård allmänt -
Carport med förråd bredvid enligt bild, förslag på dimensioner?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus