martinradbo skrev:
12 sidors forumdiskussion och så blev det ändå så... :)
Instrumentet är taget i drift. Det skall vara 37,7 psi i mina bildäck vet jag nu. Eftersom jag har tabellen behöver jag aldrig leta i bilens manual efter uppgifterna, så det har visat sig vara en fördel. Dessutom har jag nu, till skillnad från vissa andra, en pålitlig luftpåfyllare.

• Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
pär h skrev:
13 sidor om vilken påfallande, ids jag inte läsa käner jag. Så jag undrar vilken blev det man skall köpa.
Så jag tänkte att kan man inte alltid när det blir så här mycket diskutioner lägga in det i första inlägget vad resultatet blev. Så blir det lättare vid framtida sökning. Och så slipper man fråga sådana här pinsamma frågor
Pär, jag brukar göra det och lovar dig att göra samma sak även med denna tråd, när beslutet är fattat och exekverat.

Här är förövrigt listan över bra påfyllare:
https://www.byggahus.se/forum/threads/foerslag-pa-bra-luftpafyllare.203484/page-8#post-1873415

...sedan får jag faktiskt erkänna att jag dammat av ett alterntiv som inte var aktuellt från början, nämligen att skruva på en riktig manometer på en billig påfyllare. Det blev ganska bra.

Snubblade över tråden och efter ett par sidor var jag otroligt nära att klicka hem en PCL. Sedan besinnade jag mig och påminde mig om att jag inte äger en kompressor .. (Men den är sparad i "köpa snart-mappen")

frav skrev:
Den där PCL Accura1 "DAC1C08"
[länk]

Kan man knappa in det trycket man vill ha & den slutar fylla/tömma när det uppnåtts?
Nej, det kan man inte. Och för att svara på en tidigare fråga, så finns det heller inga jumpers på något kretskort som kan alterneras för att få värdena i kPa, i stället för psi. Som ni vet är jag inte främmande inför att ta isär nya apparater för att få se hur de ser ut inuti.

Det finns en modell av PCL på en mack jag ibland fyller luften på, och den knappar man in önskat tryck på och så slår den ifrån och piper högt när det är uppnått. Mycket fiffigt upplägg. Själva mätaren och kontrollerna sitter på väggen så man tar bara med sig en slang till däcket.

Ludwig skrev:
Det finns en modell av PCL på en mack jag ibland fyller luften på, och den knappar man in önskat tryck på och så slår den ifrån och piper högt när det är uppnått. Mycket fiffigt upplägg. Själva mätaren och kontrollerna sitter på väggen så man tar bara med sig en slang till däcket.
En sådan fast monterad PCL finns i luftpåfyllningsanläggning hos den Statoilmack som jag kör förbi dagligen. Använde den så sent som idag på vägen hem. Riktigt smidigt.

En sån här sitter det där
http://www.pclairtechnology.com/products/tyre-inflation-equipment/accura-qube-tyre-inflators/

cazet skrev:
[länk]
"levereras med en snygg sammetspåse"

Jo jag tackar.

....men den köps ju på Coolstuff och har ledlampor. Det måste vara bra?

ullberg
Också roligt att den är "carefully hot" enligt bilden, mycket bättre än exv. Carelessly hot...

Var hamnar en sådan fulländad skapelse på din lista Mathias?

Ojoj, svårt att säga med så många avancerade funktioner. Antagligen mycket nära, eller ja, sametspåsen avgör nog att den hamnar precis före PCLen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.