Varför tror du att den bara har psi?

Därför att jag har beställt en DAC1A08:
Accura.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Capture.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Sorry mate, så här svarade PCL

Hi Thomas,
These are not dual scale. You would have to have a DAC1C08 for a lbs/bar reading.

Kind regards
Lesley

Det är ju rätt märkligt att man besvärar sig med att göra tre modeller istället för EN med valmöjlighet mellan bar, psi och kp.

....men så är den ju bara nr 3 på den ultimata luftpåfyllarlistan också....:)

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Det är ju rätt märkligt att man besvärar sig med att göra tre modeller istället för EN med valmöjlighet mellan bar, psi och kp.

Ja, det är lite märkligt helt klart. De borde ha en hel del på att spara på att ha en modell. Du får väl öppna och kolla om det finns några "jumpers" på kretskortet som ändrar modell på den ;)

OK, nu har jag i alla fall gjort en tabell och fyllt i en kolumn med alla tryck som skall vara i mina fordon. Jag skall bara skriva ut och plasta in i två exemplar, varav det ena anslås i verkstaden och det andra skall förvaras med instrumentet. Resultatet blir ju detsamma. Bara en aning störigt att använda "imperial". Men det är mest ingenjören i mig som är besvärad av det.

Mikael_L
MathiasS skrev:

Och hur står det till med dina bilar då, börjar vara lite platta däck nu?

Fast det är klart, däcksverkstan fyller ju på tryck efter dom lagt om, det räcker kanske ... ;)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Däckverkstad! Över min döda kropp. Aldrig.

Fyller på hos okq8.

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Bob_the_builder
Hittade en tråd från Juraperioden. Vilken mätare köpte du Mathias?

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mattiasp är ju det senaste exemplet på vad som händer när man inte tänker igenom sitt köp noga.....

MathiasS skrev:
Mattiasp är ju det senaste exemplet på vad som händer när man inte tänker igenom sitt köp noga.....
Eller tänker igenom det alldeles för noga, så att man till slut missar det enklaste och mest väsentliga... ;)

Bättre att ha en påfyllande som visar trycket i Psi än ingen alls...........(y)

• Gilla
ullberg
  • Laddar…
13 sidor om vilken påfallande, ids jag inte läsa käner jag. Så jag undrar vilken blev det man skall köpa.
Så jag tänkte att kan man inte alltid när det blir så här mycket diskutioner lägga in det i första inlägget vad resultatet blev. Så blir det lättare vid framtida sökning. Och så slipper man fråga sådana här pinsamma frågor

mattiasp skrev:
Skit! Jag tror att jag har bestället en version som bara visar värden i psi! Nu måste jag fundera på om jag skall göra en översättningstabell eller skicka tillbaka luftpåfyllaren. Skit!
12 sidors forumdiskussion och så blev det ändå så... :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.