Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Är inte för barnmisshandel men lite aga och en och annan örfil har ingen dött av
Aga är misshandel. Ser jag någon örfila sitt barn får den en knytnäve i full hastighet.

Om föräldern måste ta till våld mot barn så är den totalt misslyckad förälder och socialen bör gå in.

Våld och våldsamma föräldrar bör förpassas ut ur ett civilt samhälle.
 
  • Gilla
pH11 och 6 till
  • Laddar…
F
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Hur förklarar du då att när du var liten och växte upp så gjorde man upp öga mot öga tand för tand.

Idag i segregationens utanförskap räcker det att titta snett på fel person så har du en kula mellan ögonen.

Och det är ju tack vare det ungar idag hålls inlåsta av sina föräldrar och måste rymma från dagis för att den vägen upptäcka världen
man fick en känsla av att det var en fyllegrej igår men det verkar vara ett permanent tillstånd. Varför tar du inte den diskussionen till Flashback istället, där hittar du mer bottenskrap och psykisk instabilitet som gilla sånt bull.
 
  • Gilla
Rasputitsa och 5 till
  • Laddar…
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Idag i segregationens utanförskap räcker det att titta snett på fel person så har du en kula mellan ögonen.
Och du menar att detta drabbar gemene man var & varannan dag?
 
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Är inte för barnmisshandel men lite aga och en och annan örfil har ingen dött av
Och gränsen går var?
Ja menar en korrekt utförd waterboarding dör ingen av.
 
TRJBerg TRJBerg skrev:
Eftersom barn har drunknat i grunda dammar med 20 cm vattendjup kan man inte räkna med det.
Det finns folk som har drunknat i soppskålar men vi kan inte förbjuda allt.
 
  • Gilla
lat och 1 till
  • Laddar…
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Nä det menar jag inte utan jag menar att föräldrarna istället fokuserar på sina barn och inte på karriären
Jag förstår inte vad har med den här diskussionen att göra?

Vill du rent generellt kritisera allt i samhället och föra fram SD som lösningen på alla problem kan du väl ta den diskussionen på något annat forum.

/Krille
 
  • Gilla
jocke31 och 5 till
  • Laddar…
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Men det tycks ju ändå inte räcka
...nej det kan man tycka, och då kan vi välja melllan att inte göra någonting eller att göra lite eller lite mer. Och i det perspektivet är det ju inte så konstigt att vårdnadshavaren får lite hjälp på traven med ett staket eller ett poolskydd.
 
  • Gilla
Mathias Märsta och 2 till
  • Laddar…
E Eva a skrev:
Här kan du läsa mer. Den är rätt lättläst :
[länk]
Jo, jag har läst den. Den är tyvärr lite för lättläst då den i stora drag endast ger rådgivning. Mycket handlar också om kommersiella badanläggningar.
Däremot finns det hänvisningar till lagtext och föreskrifter vilket är bra (y)
Det kan bli ett besök på biblioteket under semestern. :)
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
T Tcp skrev:
Barn drunknar tyst sägs det.
Man ska räkna med att både vuxna och barn drunknar tyst. Ytterst sällsynt att man orkar skrika på hjälp och vifta samtidigt som man kämpar för att få luft.

Hälsningar Havslivräddaren
 
  • Gilla
16386 och 5 till
  • Laddar…
L likblek skrev:
Man ska räkna med att både vuxna och barn drunknar tyst. Ytterst sällsynt att man orkar skrika på hjälp och vifta samtidigt som man kämpar för att få luft.

Hälsningar Havslivräddaren
Det fick jag som info från just en likdykare/räddare. Vi var med vid ett evenemang som livbåt och vi skulle räkna med att om simmarna krampade så kommer de kanske inte kunna skrika åt oss.
Och då var det ändå "elitsimmare"
 
  • Gilla
likblek
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Det fick jag som info från just en likdykare/räddare. Vi var med vid ett evenemang som livbåt och vi skulle räkna med att om simmarna krampade så kommer de kanske inte kunna skrika åt oss.
Och då var det ändå "elitsimmare"

Helt korrekt. Lägg till ett par kallsupar så har man inte en chans att få ur sig några ljud.
 
L likblek skrev:
Helt korrekt. Lägg till ett par kallsupar så har man inte en chans att få ur sig några ljud.
Nu var det vi var på dessutom i havet, så vi hade troligtvis inte hört de så mycket ändå. Hade utkik i min båt, sen en kajak per skalle plus 2 gummibåtar.

Men även vuxna kan dö i en pool om det vill sig olyckligt.
 
  • Gilla
likblek
  • Laddar…
F fsn skrev:
Och som poolägare har denna vissa skyldigheter. Har poolägaren inte ett godkänt skydd så har poolägaren ett ansvar, hur svårt kan det vara att förstå det?
Har fattat det med skydd men finns det inget ansvar hos förskolan?

Hade jag en unge skulle jag leva på vatten o bröd om så krävdes för att själv kunna ta hand om mitt barn.

Skulle faan våga lämna bort ungen till förskolan. Det skulle vara som att lämna ungen till en alkoholist
 
  • Wow
Maria T och 2 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Ja det handlar väl om rimliga åtgärder, som jag skrev i mitt första inlägg det finns rätt mycket saker som kan skada/döda en 4åring som är på egna äventyr (bilar är rätt hårda med) så det går ju inte att vaddera hela världen för att hantera att ingen kan komma till skada om en olycka (han lyckades smita) faktiskt sker. Jag anser därför heller inte att det är direkt meningsfullt att ta detta längre än att se hur kunde han ta sig ifrån förskolan på egen hand. Inget barn ska ju gärna smita från förskolan även om detta inte heller kanske ska byggas som ett fängelse olyckor kan alltid ske. Där min äldre son gick på förskolan var det lätt för barnen att klättra upp i träd för att sedan hoppa ut och landa på utsidan, det går ju givetvis att stapla lekutrustning för att bygga någon plattform att klättra på om någon verkligen fått för sig att de ska ut. Jag tror det avgörande är att barnen förstår att de absolut inte får ta sig ut och i 99.5% respekteras detta och de får sig en ordentlig utskällning om de faktiskt tar sig ut så det känns. Där min son gick var det ju framförallt ett par 5åringar som tog sig för detta men dessa kunde nog inte simma heller och är man van att bottna i polen hemma kanske man inte tänker sig för om man är sugen på ett dopp eller kanske bara ser en cool vattenpistol som flyter vid kanten o plumsar i. Jag är en stor förespråkare av "olyckor" allt behöver inte ha en syndabock eller "rutiner" som skall stärkas. Det är givetvis en stor tragedi men ibland är saker också bara jävligt oturliga.
Dåligt DNA rensar ut sig själv
 
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Skulle faan våga lämna bort ungen till förskolan. Det skulle vara som att lämna ungen till en alkoholist
Så yttrar sig en som inte har koll på verkligheten.
Du kanske tom sympatiserar med de där föräldrarna som inte ens hade talat om att de hade en 2åring?
 
  • Gilla
Mathias Märsta och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.