P Puhnallen skrev:
När jag mätte min tumstock med stålmåttbandet var den 202 cm.
Aletrnativ:
När du mätte stålmåttbandet med din tumstock så var måttbandet bara 198 cm …
 
  • Gilla
bling och 1 till
  • Laddar…
Änglamark allrent spädde de ut för några år sedan:
Jämförelse av etiketter på Coop Änglamark allrent före och efter en förändring av produktens innehåll från 5-15% aktiv ingrediens.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Minns inte hur de gjorde med priset och man ser inte volymen (det var nog 2014 enligt filens datering), men innehållet gick från 5-15% aktiv ingrediens till som det är för de flesta rengöringsmedel att vara <5%
Undras om motiveringen var som det brukar - "alla andra gör/har så". Argumentation precis som småbarn. "ALLA andra får det"
Mindre än 5% är också lite roligt...

Jag har för mig att Yes gjorde en likadan på handdiskmedlet "YES - originalet" något år innan. Jag kan ha nog en bild kvar på det nånstans också, men hittar den inte nu.
 
  • Gilla
big mike
  • Laddar…
Microkatten
gizmo007 gizmo007 skrev:
För något år sedan så sålde Willys Wasa Husman.
Då var det billigare att köpa små paket(260g) än att köpa ett storpack (1,5 el 2kg)
För några år sedan gick jag in till min lokala elektriker, som också sålde elvaror, för att handla kabelklämmor:

- Hej, jag skulle vilja ha lite kabelklämmor!
- Kan dessa vara lämpliga? Du kan få dem för 1,5kr per styck!
- Du har inte dem i större förpackning?
- Absolut, jag har dem även i 100-pack för 200kr!
- Tack, då tar jag 100 stycken, styckvis!

Efter en stunds tystnad så tändes ljuset även hos elektrikern... :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
Fairlane och 7 till
  • Laddar…
Chipspåsarna är numera typ 270g istället för 300g.

Dock anser jag detta mycket bra så man slipper bli så fet. Bättre på den tiden när alla påsarna var 200g.
 
  • Gilla
  • Haha
Johan456 och 1 till
  • Laddar…
Närmsta Citygross har en märklig skylt hängandes vid kattmaten som jag ibland köper. 11,95 st. 3 för 36...?
Till och med jag som aldrig räknar på nåt reagerade på den. :)
 
  • Haha
  • Gilla
TobbeP och 2 till
  • Laddar…
J
useless useless skrev:
Sen finns de ju alltid dom där prylarna som är omotiverat dyra utan synbar anledning. Men det är väl målgruppen som bestämmer hur mycket man kan ta betalt...


[bild]

[bild]
useless useless skrev:
Sen finns de ju alltid dom där prylarna som är omotiverat dyra utan synbar anledning. Men det är väl målgruppen som bestämmer hur mycket man kan ta betalt...


[bild]

[bild]
Apple ska ha typ 5usd i licenspeng för chippet som är i lightning dock ... Detta gör att skillnaden i vinst är väldigt liten
 
harry73
Skånska chipspåsar är fortfarande 200g
 
  • Gilla
OXYD och 1 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
För några år sedan gick jag in till min lokala elektriker, som också sålde elvaror, för att handla kabelklämmor:

- Hej, jag skulle vilja ha lite kabelklämmor!
- Kan dessa vara lämpliga? Du kan få dem för 1,5kr per styck!
- Du har inte dem i större förpackning?
- Absolut, jag har dem även i 100-pack för 200kr!
- Tack, då tar jag 100 stycken, styckvis!

Efter en stunds tystnad så tändes ljuset även hos elektrikern... :rofl:
Den körde jag på Beijer med Essve 6*50 skruv. det var nästan halvapriset om man köpte dom styckvis så jag tömde två lådor på disken och köpte dom, sen frågade jag om dom hade två tomma lådor som jag kunde få för att ha något att lägga skruven i :D
 
  • Gilla
  • Haha
Magnus E K och 7 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Skånska chipspåsar är fortfarande 200g
Jag äter helst bara svenska chips :crysmile:;):D
 
  • Haha
Johan456
  • Laddar…
Som ni säger så minskas nästan alla förpackningar...

Dock har pringles gjort tvärtom!
Gått från 190gram till 200gram, dock har jag ej kollat vad pris skillnaden blev.
Då jag ej kollar priset på chips.. vill jag ha de köper jag;)
 
  • Gilla
Darling McFluff
  • Laddar…
Jonas Persson
H Husqvarna220Ac skrev:
Och 1.5liter läsk blir 1.4, kan inte vara kunden som efterfrågat, måste ju vara rent skojeri..

Men man ska alltid läsa den lilla lappen, Pris/kg, pris/st.
Denna har irriterat mig länge, Apotekarnes julmust är på 1,4 liter, men alla andra på 1,5 och för samma pris. Gissa varför jag bojkottar den och köper Nygårda.
 
  • Gilla
TobbeP
  • Laddar…
Jonas Persson
Ingen som noterat att schampoflaskor bara får större och större hål? Därmed räcker de i praktiken inte lika länge då man alltid får för mycket i handen.
 
  • Gilla
Holmspel
  • Laddar…
Brämhults Juice har utan att säga ett ord om det krymt flaskorna från 1l till 900ml.

Jag bojkottar fullständigt alla förpackningar som gör på detta sätt om andra alternativ finns
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 1 till
  • Laddar…
Kommer ni ihåg sojaflaskornas hål förut, det var så litet att man fick kämpa för att få ut något. Nu är hålet så stort att man tömmer flaskan på stört.
 
  • Gilla
TobbeP
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.