56 779 läst · 420 svar
57k läst
420 svar
Förpackningsstorlek, vem låter sig luras?
Änglamark allrent spädde de ut för några år sedan:
Minns inte hur de gjorde med priset och man ser inte volymen (det var nog 2014 enligt filens datering), men innehållet gick från 5-15% aktiv ingrediens till som det är för de flesta rengöringsmedel att vara <5%
Undras om motiveringen var som det brukar - "alla andra gör/har så". Argumentation precis som småbarn. "ALLA andra får det"
Mindre än 5% är också lite roligt...
Jag har för mig att Yes gjorde en likadan på handdiskmedlet "YES - originalet" något år innan. Jag kan ha nog en bild kvar på det nånstans också, men hittar den inte nu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Minns inte hur de gjorde med priset och man ser inte volymen (det var nog 2014 enligt filens datering), men innehållet gick från 5-15% aktiv ingrediens till som det är för de flesta rengöringsmedel att vara <5%
Undras om motiveringen var som det brukar - "alla andra gör/har så". Argumentation precis som småbarn. "ALLA andra får det"
Mindre än 5% är också lite roligt...
Jag har för mig att Yes gjorde en likadan på handdiskmedlet "YES - originalet" något år innan. Jag kan ha nog en bild kvar på det nånstans också, men hittar den inte nu.
För några år sedan gick jag in till min lokala elektriker, som också sålde elvaror, för att handla kabelklämmor:gizmo007 skrev:
- Hej, jag skulle vilja ha lite kabelklämmor!
- Kan dessa vara lämpliga? Du kan få dem för 1,5kr per styck!
- Du har inte dem i större förpackning?
- Absolut, jag har dem även i 100-pack för 200kr!
- Tack, då tar jag 100 stycken, styckvis!
Efter en stunds tystnad så tändes ljuset även hos elektrikern...
Produkter som diskuteras: "kabelklämmor"
Kabelklämma Cable Clamp Pro
Förvara kablar utan trassel
99 kr inkl moms
Läs mer
Kanske har tillverkarna glömt att räkna enligt det nya systemet?
https://feber.se/vetenskap/art/389976/nu_har_vi_ftt_ett_nytt_officie/
https://feber.se/vetenskap/art/389976/nu_har_vi_ftt_ett_nytt_officie/
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
Chipspåsarna är numera typ 270g istället för 300g.
Dock anser jag detta mycket bra så man slipper bli så fet. Bättre på den tiden när alla påsarna var 200g.
Dock anser jag detta mycket bra så man slipper bli så fet. Bättre på den tiden när alla påsarna var 200g.
useless skrev:
Apple ska ha typ 5usd i licenspeng för chippet som är i lightning dock ... Detta gör att skillnaden i vinst är väldigt litenuseless skrev:
Den körde jag på Beijer med Essve 6*50 skruv. det var nästan halvapriset om man köpte dom styckvis så jag tömde två lådor på disken och köpte dom, sen frågade jag om dom hade två tomma lådor som jag kunde få för att ha något att lägga skruven iMicrokatten skrev:För några år sedan gick jag in till min lokala elektriker, som också sålde elvaror, för att handla kabelklämmor:
- Hej, jag skulle vilja ha lite kabelklämmor!
- Kan dessa vara lämpliga? Du kan få dem för 1,5kr per styck!
- Du har inte dem i större förpackning?
- Absolut, jag har dem även i 100-pack för 200kr!
- Tack, då tar jag 100 stycken, styckvis!
Efter en stunds tystnad så tändes ljuset även hos elektrikern...
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
Som ni säger så minskas nästan alla förpackningar...
Dock har pringles gjort tvärtom!
Gått från 190gram till 200gram, dock har jag ej kollat vad pris skillnaden blev.
Då jag ej kollar priset på chips.. vill jag ha de köper jag
Dock har pringles gjort tvärtom!
Gått från 190gram till 200gram, dock har jag ej kollat vad pris skillnaden blev.
Då jag ej kollar priset på chips.. vill jag ha de köper jag
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Denna har irriterat mig länge, Apotekarnes julmust är på 1,4 liter, men alla andra på 1,5 och för samma pris. Gissa varför jag bojkottar den och köper Nygårda.H Husqvarna220Ac skrev:
Brämhults Juice har utan att säga ett ord om det krymt flaskorna från 1l till 900ml.
Jag bojkottar fullständigt alla förpackningar som gör på detta sätt om andra alternativ finns
Jag bojkottar fullständigt alla förpackningar som gör på detta sätt om andra alternativ finns
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
Kommer ni ihåg sojaflaskornas hål förut, det var så litet att man fick kämpa för att få ut något. Nu är hålet så stort att man tömmer flaskan på stört.