56 779 läst · 420 svar
57k läst
420 svar
Förpackningsstorlek, vem låter sig luras?
Det är samma sak med alla jäv.... Ica selected Coop änglamark eldorado.
Det är ju för dom ska tjäna mera pengar och lura oss kunder
Börjar bli väldigt trött på alla kjedor dom håller på att utrota valfriheten och tvinga dej att köpa sekunda varor
Har själv provat många varor men det mesta gångerna har egna varor förlorat tycker det är bedrägligt beteende
Börjar bli väldigt trött på alla kjedor dom håller på att utrota valfriheten och tvinga dej att köpa sekunda varor
Har själv provat många varor men det mesta gångerna har egna varor förlorat tycker det är bedrägligt beteende
Instämmer. Undviker alltid ICAs egna varor då de uteslutande är sämre än originalen. Problemet är att mindre ICA framförallt börjar ta bort allt som inte är ICAs eget dvs jag som konsument får sämre varor. Riktigt illa. Jag undviker så långt det går ICAs egna varor för i slutändan är enda vinnaren ICA när de får monopol på allt. Men folk i landet är så trögt dumsnåla tyvärr..K kimmens skrev:Det är samma sak med alla jäv.... Ica selected Coop änglamark eldorado.
Ja våran lokala Ica har tagit bort många produkter och nu arla mjölken så jag handlar där mindre och mindre. Men det är ju synd för dom dom inte kan ta en annan affär.Bricco skrev:Instämmer. Undviker alltid ICAs egna varor då de uteslutande är sämre än originalen. Problemet är att mindre ICA framförallt börjar ta bort allt som inte är ICAs eget dvs jag som konsument får sämre varor. Riktigt illa. Jag undviker så långt det går ICAs egna varor för i slutändan är enda vinnaren ICA när de får monopol på allt. Men folk i landet är så trögt dumsnåla tyvärr..
Och det brukar gå till ungefär såhär då de intoducerar en ny, egen vara:Bricco skrev:Instämmer. Undviker alltid ICAs egna varor då de uteslutande är sämre än originalen. Problemet är att mindre ICA framförallt börjar ta bort allt som inte är ICAs eget dvs jag som konsument får sämre varor. Riktigt illa. Jag undviker så långt det går ICAs egna varor för i slutändan är enda vinnaren ICA när de får monopol på allt. Men folk i landet är så trögt dumsnåla tyvärr..
1. Ny Ica-vara för 15 kr. (Märkesvaran kostar 20 kr.)
2. Höj priset på märkesvaran till 25 kr.
3. Höj priset på Ica-varan till 20 kr.
Fast ibland är det ju inte förpackningens storlek som betyder något utan att en del överhuvudtaget köper den.
Taco-kryddblandning till färs är ett bra exempel. Lite spiskummin, vitlök & chili i pulvriserad form till ockerpris!
Taco-kryddblandning till färs är ett bra exempel. Lite spiskummin, vitlök & chili i pulvriserad form till ockerpris!
När jag mätte min tumstock med stålmåttbandet var den 202 cm. Jag märkte det när jag på plats mätte hur långa brädorna skulle vara med måttbandet och sedan märkte ut var de skulle sågas av med tumstocken. Alla bitarna blev för långa. Tur det inte var tvärt om.fahlis skrev:
Lössnus har gått från 50g till 45g till 42g samtidigt som priset stiger. Nu har de dessutom gjort dosorna så dåliga att de inte håller en dag i fickan ens en gång.
ICA Maxi i Linköping hade för ett tag sedan mängdrabatt på kopieringspapper. Ett 500 pack för 39:90 och vid köp av 5 st 500 pack 199 kr. Hela 0,02 öre billigare per ark eller totalt 50 öre.