56 922 läst · 420 svar
57k läst
420 svar
Förpackningsstorlek, vem låter sig luras?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 268 inlägg
Sen gäller det att de gjort rätt med jämförelsepriserna med, vilket inte alltför sällan är fel.
Jag skulle uppskatta någon form av standardstorlek på förpackningarna, Kaffe kommer i 250g, 500g etc.
Jag skulle uppskatta någon form av standardstorlek på förpackningarna, Kaffe kommer i 250g, 500g etc.
Dagens I-landsproblem på temat:
Är det bara jag som fått för mig att en del duschtvålar och annat är mer utspädda än andra?
Jag får liksom ingen ordning på vilka märken som man behöver använda minst av för att få önskat resultat.
Samtidigt är det nog en produkt jag köper/byter för sällan för att få ordentlig koll på.
Jag får nästan känslan av att det är olika beroende på var man handlar/vilken storlek det är på förpackningen.
Det känns som att man måste kalibrera sin "dos" vid varje ny flaska.
Detta gäller Dove, Barnängen, och något mer ganska känt märke av typen "en produkt för hela kroppen".
Någon som har ett bra tips på säkert kort?
Vatten har jag gott om hemma, jag behöver inte släpa hem det från affären i form av utspädda produkter.
Är det bara jag som fått för mig att en del duschtvålar och annat är mer utspädda än andra?
Jag får liksom ingen ordning på vilka märken som man behöver använda minst av för att få önskat resultat.
Samtidigt är det nog en produkt jag köper/byter för sällan för att få ordentlig koll på.
Jag får nästan känslan av att det är olika beroende på var man handlar/vilken storlek det är på förpackningen.
Det känns som att man måste kalibrera sin "dos" vid varje ny flaska.
Detta gäller Dove, Barnängen, och något mer ganska känt märke av typen "en produkt för hela kroppen".
Någon som har ett bra tips på säkert kort?
Vatten har jag gott om hemma, jag behöver inte släpa hem det från affären i form av utspädda produkter.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 268 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 268 inlägg
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 369 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 369 inlägg
Jag är ganska säker på att det var 1/4, 1/2 och 1kg -burkar.F fribygg skrev:
Och jag misstänker att 1/2 var den vanligaste köpta.
1/2 och 1 kg
1/4 kg högst upp.
De där 1/2 kg blå mocca minns jag mycket väl, det var mitt stadiga val i många år.
Ibland kunde man få plastlock till, då hamstrade man lite extra för burkarna med lock var ju så bra att förvara allt möjligt bös i.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 268 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 268 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 10 917 inlägg
En sak som är uppenbart "båg" är glykol på biltema......De som inte läser ordentligt ser inte att man köper på kilo. En 3kg förpackning är inte lika som tre liter..........Inte många kronor skillnad men många bäckar små. Vet ingen annan som säljer glykol per kg.