Erik Lundin
Tack igen för svar!

100% att det blir X-serie för fjärrstyrningen måste jag ha för att kunna synka med bevattningen från gardenas smarta system. Bevattningen och klippningen kommer automatiseras efter väderprognos, aktuellt väder, solljus, jordfuktighet osv. Jag är bättre på den biten än robotgräsklippare :)

Oavsett så fick jag en bil matjord idag och det blev lite stressigt då jag inte trodde den skulle komma idag. Jag raggade ihop lite polare att hjälpa till med att kärra och kratta medan jag gjorde om kablarna enligt nedan bild, hade redan lagt guidekabel neråt så den fick ligga kvar men testar nog att köra utan den eftersom ni var eniga i att den var onödig. Insåg även att min första ritning var lite felaktig gällande gångens placering. Hoppas jag inte gjorde bort mig :)

Andra bilden är en ritning över bevattningssystemet med olika sprinklers. Och filmen är när jag nyss blev klar med "framsidan" och provkörde bevattningen lite, vilket var tillfredställande :)

• Ritning av en trädgård med måttangivelser, visar läge för begränsningskabel och guidekabel för robotgräsklippare, samt laddstationens placering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning över ett bevattningssystem med markerade vattenslangar, sprinklers, ventilboxar och slanganslutningar runt en fastighetsplan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det blir bra det där!

Jag vet inte om skarpa kurvor nämnts i den här tråden, men dina 90-gradare kan bli problem. Mjuka gärna till kurvorna lite om de är lika skarpa i verkligheten som på skissen.

Och så går klipparen på vänster sida om guiden mot laddaren sett. Nu ser det inte jättetrångt ut, men se gärna till att ha en dryg meter eller så fritt på den sidan (det är främst innerkurvan och passagen vid gången jag tänker på).

Erik Lundin
Hmm...dem är faktiskt ganska skarpa om än inte riktigt som på skissen, tror inte det nämnts om jag inte missat det men nu får jag helt enkelt testköra med befintlig läggning och se...även om jag ogärna gör om så är det ju bara ett att göra om det inte funkar bra...

ang utgången från laddaren, där ligger guidekablarna väldigt nära varandra(typ 3-5cm), är det ok? Dit har jag inte fått jord ännu så där kan jag ändra

Jag har bara en guide, så vet inte säkert, men utgår från att de har individuella signaler och inte stör varandra, oavsett hur tätt de ligger.

Erik Lundin Erik Lundin skrev:
Hmm...dem är faktiskt ganska skarpa om än inte riktigt som på skissen, tror inte det nämnts om jag inte missat det men nu får jag helt enkelt testköra med befintlig läggning och se...även om jag ogärna gör om så är det ju bara ett att göra om det inte funkar bra...

ang utgången från laddaren, där ligger guidekablarna väldigt nära varandra(typ 3-5cm), är det ok? Dit har jag inte fått jord ännu så där kan jag ändra
Inga problem att köra guiderna tätt intill varandra. Det är individuella signaler.

Jag har tre guider som går i samma spår i runt 10m, där sticker en iväg och de andra följs åt i runt 10m till. Det är inga som helst problem, du behöver inte separera dom något alls.

• Gilla
Erik Lundin och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.