9 858 läst · 49 svar
10k läst
49 svar
Förgrena guidekabel?
Vilket inte är positivt eftersom det då ofta tar längre tid för den att komma hem och därmed blir kortare effektiv klipptid.T Thörre skrev:
Eftersom HQ kan använda både begränsningskabel och guidekabel så kommer den hitta hem även på den del av mattan som saknar guidekabel.
Skulle såklart kunna dra tre st guidekablar för att vara säker, två upptill till varje "tarm" och en nedtill.
Stöds endast tvist eller kan kan koppla fler på samma plint om dem går hela vägen till laddstationen?
Många sjukt bra svar, stort tack redan nu!
Stöds endast tvist eller kan kan koppla fler på samma plint om dem går hela vägen till laddstationen?
Många sjukt bra svar, stort tack redan nu!
Med tre guider blir det dock ingen mellanmodell från Husqvarna som du nämnt ovan. Men du klarar ju detta med två guider.Erik Lundin skrev:
Den guide du ritat neråt i bild, slå ihop den med den andra guiden och dra den i en liten loop ner till den nedre delen av din gräsmatta (om den ens behövs beroende på storleken av det området - tveksamt).
Sen kan du dra guide två delvis parallellt med den andra uppåt i bilden, och ner i din första "tarm". Den guiden jag pratar om ovan fortsätter enligt din skiss till din sista tarm. Done.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 259 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 259 inlägg
Ärligt talat tror jag du klarar dig med en guide som går rakt upp och in i den första tarmen.
OK, tack för svar!
sista fundering, jag har redan lagt ut enligt bilden jag skickade först förutom sista tarmen in i luckan som jag frågade om. Om jag tolkar er rätt så borde det funka fint att helt enkelt bara låta det vara som jag hr lagt ut. Mao två guidekablar men utan den sista som är inringad i rött på bilden? Kommer den lyckas ta den sista lilla rutan som har en övergång oavsett?
låt oss anta att jag köper en husqvara för runt 25-30K.
sista fundering, jag har redan lagt ut enligt bilden jag skickade först förutom sista tarmen in i luckan som jag frågade om. Om jag tolkar er rätt så borde det funka fint att helt enkelt bara låta det vara som jag hr lagt ut. Mao två guidekablar men utan den sista som är inringad i rött på bilden? Kommer den lyckas ta den sista lilla rutan som har en övergång oavsett?
låt oss anta att jag köper en husqvara för runt 25-30K.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 259 inlägg
Jag hade flyttat den till den tarm som har den trånga gången.
Spontant tvivlar jag på att den kommer att hitta in där tillräckligt ofta för att det skall bli ett bra resultat.Erik Lundin skrev:
Skadar aldrig att testa förstås nu om guiden redan är dragen. Är ju inte värre än att man drar om.
Den hittar alltså dit enklare också av guidekabeln? Den är inte bara för att hitta hem?
vilka modeller av husqvarna klarar tre guidekablar annars? Har inga oroblem med att ha en extra guidekabel även om ”man troligen klarar sig med två”
vilka modeller av husqvarna klarar tre guidekablar annars? Har inga oroblem med att ha en extra guidekabel även om ”man troligen klarar sig med två”
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 259 inlägg
Tre finns väl bara på de riktigt stora modellerna.
Som sagt, jag tror det räcker med en!
Som sagt, jag tror det räcker med en!